Alarm trøbbel, og hjelp til å finne litt "styling"

Anbefalte innlegg

Huff..

Alarmen min har rotet litt den senere tiden. Problemet er dette:

Når jeg skal låse opp bilen, og trykker på knappen så skjer det ingenting. Det er ingen respons på at jeg prøver å slå av alarmen. Hvis jeg venter ett min og prøver igjen, så kan jeg ha flaks å få åpnet bilen men må ofte vente i opptil 5 min.

Dette problemet kommer også når bilen skal låses. Bilen reagerer ikke på at jeg trykker på knappen, og jeg må låse med nøkkelen. Hvis jeg har tid å vente, så kan jeg låse med alarmen etterhvert. Dette er jo ingen optimal løsning på noe vis da jeg helst vil bruke alarmen når bilen parkeres.

Jeg sendte en mail til Defa som var lettere lunken i sin hjelp. De sa at dette enten måtte være at kontrollen trengte en ny programmering, eller at det var dårlig strøm tilkopling til alarmen.

Jeg kodet kontrollene inn på nytt igår, og trodde alt var blitt bra helt til i morges, hvor det var på a'nn igjen. At det er strømmen kan jeg ikke tenke meg, da den da ikke skulle komme etter ett min når bilen ikke har vært i bevegelse, eller strømmen kan ha forandret seg.

Trenger noen gode forslag!!

STYLING

Er på jakt etter ett firma som kan levere luftrillene i skjermen på en T4. Trenger ikke hele skjermen, kun rillene. Hvis dette firmaet også kan levere luftinntak (scoop) til panser er vi helt i mål.

Takker for all hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lenge siden du kjøpte/monterte alarmen? Oftest er forhandlerene litt mer hjelpsomme enn Defa selv.

Det er et kjent problem at mange bruker kabelsko og sukkerbiter når de monterer alarm, og at det lett kan bli dårlig kontakt ett eller annet sted på sikt.

Vet du at kontrollene fungerer bra? Hvordan står det til med batteri?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alarmen ble kjøpt høsten 2003 i Oslo ett sted. Nå går bilen i Kristiansand, og Oslo er 32 mil unna....

Det er to kontroller til bilen, den ene vet jeg det er strøm på, og at den er ok, mens den andre er tom for strøm og trenger nytt batteri. Sjekket kontrollen hos Bilradiospessialisten her i byen, og de konstaterte at den kontrollen jeg hadde virket som den skulle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes sikkert en Defa forhandler i KrSand også. :)

Jeg kjøpte min alarm brukt, men kan likevel skryte av Bilspectra i Molde som hjalp meg når jeg hadde problemer.

Er alarmen din med eller uten ekstern antenne? Det kan også skyldes defekt hjerne dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alarmen har hjerne? Åssen ska jeg vite det a' ?

Jeg får ta turen ut til BS og høre om de kan kikke på den. Må få dritten opp å gå, også må jeg oppgradere den litt også, tenkte jeg så det blir med Jekksensor og hele suppa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den har antenne Arne. :D Ekstern antenne er oftest en lang ledning, lik den som brukes på en radio. Dersom du kommer til hjernen, får du sett om den har en slik antenne.

Jeg hadde jekksensor på 200'en. Bare husk å ikke bruk den når du tar ferje. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er så stiv at det ikke blir noen sabeltann-følelse, selv om bilen står på ei ferge.

Har ikke funnet noen antenne. Tror jeg skal ta å demontere dashen, og se om jeg finner alarmboksen og noen løse ledninger. Er nødt til å få orden på dette i allefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.