Kjøpsråd: passat 91 mod 16v (35i tror jeg)

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som har noen råd å gi ang kjøp av 91 mod Passat stv, 16v ?

klippt:

Alu.felger (sommer), Hengerfeste, 2 Hjulsett, Stereo, Metallic, ABS, Sentrallås, Servostyring, El. justerbare speil, Takrails, Startsperre, Bagasjeromstrekk, Alu.felger (vinter), El. takluke,gått ca 180 000 km.

Hva kan man forvente å bytte framover, tenker på km stand og ting som vil komme etterhvert ?

Veldig takknemlig for tips på ting å se etter :) , eventuelt noen som har noe ide om pris ? (antar ca 20-30 000 ?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ingen som har noen tips på dette ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte selv en 35i rett før jul. Riktignok bare en kjip 1,8 90hk uten alt av ekstrautstyr.

Bilen var da gått 240000 og har nå kommet opp i 251000, uten nevneverdige problemer. Varmeapparatregisteret røk, men det var etter en kokeepisode...

Ellers står bytte av motorfester på programmet nå snart, for de er jommen slitne de...

Ellers så ruster den jo litt da.

Men alt i alt så er jeg meget godt fornøyd med bilen.

(selv om jeg håper å få den byttet ut i løpet av sommeren) : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vanligste å sjekke er bremsene bak, caliperne pleier å "fryse" fast i håndbremsen pga rust. Dessverre vanlig på alle VW og Audi. Videre så pleier motorfestene å gå åt skogen, spesielt det fremre. Enkelt å bytte. Dørhåndtak (utvendig) er også en kjent svakhet på disse Passatene, sammen med det elektriske utstyret, jeg har sett flere som har hatt problemer med el-vinduene for eksempel. Videre så er det generelt bruktbil-sjekk som gjelder, gå over bilen og sjekk at alt fungerer som det skal gjøre, at bilen virker fast og god når du kjører den osv osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tips!!

er ingen mekaniker : bh : så en naf test eller noe blir det uansett, tar ikke sjanse på å bruke 25 30000 på bil og så bruke bruke masse på rep : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringene i bakhjulstillingen er ett svakt punkt på disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.