Smell, røyk og fiselyd fra motor - Passat 3bg

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med hva dette kan ha vært?

Sto på ein parkeringsplass idag med bilen på tomgang også plutselig kom det er jævli smell fra motoren og masse røyk! Hørtes ut som ein slange som sprakk. Stoppa motoren å kikka å lytta. Kom ein veldig høy ''fise'' lyd i starten også ble det mindre og mindre, men tok over 20 min før det stoppa. Hadde ikke tid eller plass til å se under, var mørkt og bilen er veldig låg så ikke lett å se. Har heller ingen plass å stå å se selv heller..

Men hørtes ut som det kom lyd ved høyre framhjul. starta bilen og den gikk helt fint, kjørte hjem å stoppa bilen. Ingen ''fise'' lyd.. Hva kan dette ha vært? Skal ta turen innom Mekonomen i morgo tidleg å høre om de kan sjekke. Men vis noen har noe erfaring så vil eg gjerne høre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motortype er også lurt å oppgi.

Bare en gjetning hvis dette er en turbomotor: Intercooler eller en slange som har revnet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klima slange som sprakk?

klimaen suser uansett litt etter du har stoppa ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 1,9tdi, var litt seint i går så glømte ein del.. :P men kan være klima anlegget. Bilen hadde kun stått på tomgang i ca 5 min, så hadde ikke hatt tid til å kokt over..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går bilen normalt? eller merker du at f.eks effekten er borte? kan være så mangt.

om klimaen røyk og du mista gassen så ville du merka det relativt fort på lufta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen går som tidligere. Men la merke til at før så var det alltid en liten ''fise'' lyd når eg skrudde av bilen. at klimaen gikk etter stopp. Men det gjorde den ikke idag.. Men den funker nå helt greit, men skal få løfta den opp å sett hva som er galt :) var et ganske høyt smell og veldig mye røyk :P på turen hjem så dugga det veldig på rutene og var veldig klamt inni bilen, veit ikke om det har noe å si men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo. det kan ha en del og si :) men du får nå jekke'n opp og sjå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, må få gjort det. snodige greier!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker klimaen nå? Eller er den bare i econ-mode?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke hatt tid til å sjekke så veldig, skal sjekke litt meir i morgo :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.