#1 Skrevet September 15, 2013 Kona ønsker seg hvit bil, jeg er redd det fører til mye vask og polering for og holde lakken ren og blank ? Noen med erfaringer/synspunkter ? Er det enklere og holde en hvit lakk med metallic blankere og renere ? Er det lurt med lakkforsegling (Ditec) ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2013 (endret) Jeg har hvit bil nå og har litt delte meninger. En hvit bil ser renere ut lenger enn en sort/mørk bil da støvet ikke vises like godt. Men asfaltprikker og metallpartikler vises utrolig godt så å ha et par flasker Iron-X er et must når man har hvit bil. Rds og swirls vises jo nesten ikke med mindre man går veldig nært med LEDlys. Det er mange som er svært misfornøyd med DiTec så jeg ville valgt en ordentlig korrigering avsluttet med en god carnubavoks gjort av en som har litt mer lidenskap enn gutta på samlebåndspoleringa. Snakk med folka på dcn.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2013 Psst det er også jenter på DCN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2013 Psst det er også jenter på DCN Hehe ja vet det, var ikke sånn ment Fikset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 15, 2013 Hehe ja vet det, var ikke sånn ment Fikset Klarte bare ikke dy meg siden jeg driver med bilpleie selv. hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 15, 2013 Bjørn Gisle har et godt poeng. Har hvit bil selv. Den holder seg "ren" mye lenger en den mørk gråe til dama. At hvit bil må vaskes daglig er oppskrytt. Jeg vasker alltid med IronX, Surfex HD, og Prickbort før jeg går over med kontaktvask, dvs med washmit, eller washpuddel. Så tjære og asfalt får ikke sitte så lenge om gangen. - - - Updated - - - Bjørn Gisle har et godt poeng. Har hvit bil selv. Den holder seg "ren" mye lenger en den mørk gråe til dama. At hvit bil må vaskes daglig er oppskrytt. Jeg vasker alltid med IronX, Surfex HD, og Prickbort før jeg går over med kontaktvask, dvs med washmit, eller washpuddel. Så tjære og asfalt får ikke sitte så lenge om gangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2013 Hvor kjøper du Iron-x? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 15, 2013 Kan bruke BH Korrosol også billigere enn Iron-x 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 15, 2013 Har hatt hvit hverdagsbil i over 12år og kan si meg enig i det de andre sier, bilen kan se ren og pen ut utrolig lenge, så vasker du den og så ser den helt ny ut først da ser du at den egentlig var svært skitten, var 100ganger verre med den helt svarte jeg hadde, helt nyvasket og èn tur på våt vei så var den like stygg igjen. Men tjære/asfalt og pittesmå rustpartikler fra veien som blir brune på lakken kan sitte godt og er ikke særlig pent tett på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 15, 2013 Har stort sett alltid hatt mørke biler i alle år, og har nå min andre hvite bil. Ja du må kanskje vaske oftere når det er møkkete ute for å holde bilen hvit men ikke noe mer enn med mørk bil. På mørk bil syns alt med engang, på hvit syns ikke støv og sånn så godt. Klart sølete vinterveier gjør bilen møkkete men det er jo sånn med alle biler da. Men jeg er utrolig glad jeg valgte hvit bil, er en flott og fin farge og lett å holde ren syns jeg. Nå er jeg ikke noen bilpleiefreak men liker å ha ren og pen bil, og vasket mye oftere med de mørke jeg hadde før. Har ikke noe kvaler med å anbefale hvit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 15, 2013 Det er gøy å vaske hvit bil Har hatt flere hvite biler og er godt fornøyd med dem. Lett å fikse småfeil i lakken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...