#1 Skrevet September 15, 2013 Hei har en 1999 mod audi a6 med 2,5 tid (v6) quattro med tipptronik kasse som nå har rullet ca 195000km denne har nå delvis sluttet å gire, girer visst jeg kjører i nedoverbakke men kommer bare opp i ca 30 km/t i motbakke , klarer ikke helt å finne ut om det kan være girkassen eller motoren det er noe galt med , har sjekket turbo og vakuumslanger til den, ellers så får jeg ruset den greit når den står i fri men den ligger litt ved 1200-1300 omdreininger , har noen noe erfaring rundt dette ? Eventuelt opplevd dette selv ? Skal på verksted for en diagnose i morgen . Har og lurt på om det kan være luftmengdemåleren men er usikker på hvordan den får bilen til å oppføre seg ved feil . Hadde vært hyggelig å fått noen peikepinner på hva det kan være Mvh Kristoffer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2013 Har det blitt byttet olje på kassen noen gang? (Audi sier man ikke skal bytte, mens produsent anbefaler hver 60.000km) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2013 Det skal ha vært byttet på den for ca 60 000 km siden ,men det var hos forrige eier, tenkte det skulle være neste steg etter diagnose (visst den ikke forteller noe interessant ) . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2013 En kollega hadde samme problemet (dog i en Avensis) og fikk flusha kassa nå på fredagen. Etter det funka kassa helt perfekt. Kanskje bare det som skal til. Vis ikke er ikke akkurat disse kassene her noe spesielt bra. Fattern har en lik bil (180hk) som er chippa og vær gang den girer så føles det som bilen detter sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 15, 2013 Får håpe det , etter det jeg kan se er de skikkelig overpriset også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 19, 2013 Da var bilen i orden igjen , visste seg å være vakuum klokka på turboen, bilen gikk i nødmodus a den ikke fikk rikti trykk, bestilte klokke hos turboteknikk ,rask levering å billi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...