#1 Skrevet September 16, 2013 (endret) Har en litt rar lyd i RS2en som jeg ikke helt finner ut av. Første gangen så kom den i god fart og kun når jeg gikk av gassen etter å ha hatt ladetrykk. Nå hører jeg den med en gang bilen kommer over 90km/t så det er noe som blir værre og værre. Jeg har tatt ned de to dekslene som dekker over akslingen som går fra bakre diff og frem til gearkassen uten at jeg ser noe antydning til at akslingen tar bort i noe. Når lyden kommer så hjelper det heller ikke å clutche ut og om jeg endrer turtall fra 2000-7000 når lyden er der så er det ingen endring i lyden sin frekvens så derfor heller jeg mot at dette er drivverks relatert. Er åpen for alt av tips! En kort video av lyden her. Lyden er der fra 9-12 sec og 20-24sec om noen ikke skulle høre det. ?version=3&vq=hd720" frameborder="0" allowfullscreen> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2013 Er den mye senket? Det kan muligens være dekk som tar borti, at dekkene er gamle og begynner å slippe på korden. At det kanskje strekker seg nok i fart, til at det tar borti. Hadde det problemet på en E30 jeg hadde en gang i tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2013 Er den mye senket?Det kan muligens være dekk som tar borti, at dekkene er gamle og begynner å slippe på korden. At det kanskje strekker seg nok i fart, til at det tar borti. Hadde det problemet på en E30 jeg hadde en gang i tiden. Den er godt senket ja, men dekkene tar ikke borti noen steder ved vanlig kjøring. Klarer ikke å se noen merker der de går i noe heller. Dekkene har godt med mønster og jeg kan ikke se noe korder når jeg ser over dem nå. Begynte plutselig å tenke på at det karbon/plast dekselet under bilen er fryktelig lavt. Nesten så jeg lurer på om det kan ta ned i midten av veien. Bruker ikke bilen til daglig så siden jeg kjøpte den så har det meste av testing vært på samme strekning og jeg kan tenke meg at det er litt hjulspor der. Har et KW justerbart senkesett på den, men det er det veldig fort gjort å heve den med det settet? Fikk høre av selger at den allerede var så høyt som mulig nå så jeg har ikke brydd meg så mye med å undersøke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2013 Tenkte ikke på at stålkorder stakk ut, men at mønsterbanen "løfter" seg fra innerdekket. Men da skulle du ha kjent vibrasjoner også... Lykke til med feilsøkingen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2013 Har du uoriginalt eksosanlegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2013 Tenkte ikke på at stålkorder stakk ut, men at mønsterbanen "løfter" seg fra innerdekket. Men da skulle du ha kjent vibrasjoner også... Lykke til med feilsøkingen! Hmm da misforsto jeg litt. Du mener at senter på dekket "buler" utover i høy fart i forhold til kanten av dekkflaten? Hvor mye er det snakk om? Kjenner ingenting i rattet ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2013 Har du uoriginalt eksosanlegg? Er litt usikker på det. Det er ihvertfall stille, men det ser ikke ut til å ha beste passformen.. Det henger fryktelig lavt ned i forhold til resten under bilen. Det var ikke i nærheten av drivakslingen om det var den du tenkte på. Sjekket ikke om det gikk nært fremre høyre drivaksling hvor den går ned i fra turbo, men det kan jeg alltids gjøre i morgen. Ellers tok jeg to bilder med mobilen av platen under som jeg begynte å mistenke. Kan ikke huske å ha sett at denne var knekt ved innfestingen i venstre hjulhus tidligere. https://lh3.googleusercontent.com/XoLzSivMrPdkaU2TIOutIveSkOu0GVyMLOzGVoK5JvQBGXpuyZkRvElQBmzYl7tnxZyRBpEOJdk https://lh5.googleusercontent.com/SAG0n0hnIINbMs-9ySYN72UJoZiDb3vV8evTZZIVKO2Rb_qeEINVnwFtpUhcUtLRsEyJGAEo1qM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2013 Tenkte bare på om du hadde 3" anlegg eller noe. På min så var det god klaring i normal tilstand, men når det regnet kraftig ute og jeg kjørte i en vanndam så det kom vann på anlegget så gikk det inni drivleddet på kardangen bak på diffen. Moral: tynnvegget eksosanlegg slår og vrir seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 16, 2013 Tenkte bare på om du hadde 3" anlegg eller noe. På min så var det god klaring i normal tilstand, men når det regnet kraftig ute og jeg kjørte i en vanndam så det kom vann på anlegget så gikk det inni drivleddet på kardangen bak på diffen. Moral: tynnvegget eksosanlegg slår og vrir seg Nei det ligger ikke så nært Det er også beskyttelsesplater mellom eksosanlegget og drivakslingen slik at de ikke kan slå sammen. Eneste er at anlegget ligger slik at jeg ser hele røret, men egentlig så er det plass til hele røret oppe i utsparingen som er for drivaksling/eksos så jeg mistenker at det ligger 6-7cm for lavt. Husker du hvilket merke det var på det eksosanlegget så jeg vet hva jeg ikke skal kjøpe for å unngå slikt? Er jo vått store deler av året her så det må unngåes! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 17, 2013 Det enkle er ofte det beste (og det er litt flaut å ikke ha sett dette tidligere)... Beskyttelsesplaten under motor var kun festet med 3 av 15 skruer og ingen av dem i front av platen. Det som sikkert har skjedd når den har fått nok fart er at vinden har tatt tak i front av platen og lagt den ned mot veien. Den har tydelige merker av å bli slipt mot veien i front av platen som vist på bildene. Det er en uroginal fanger på bilen og den går sikkert ikke like langt bak som den orginale fangeren og den har heller ingen av innfestingene som den orginale fangeren sikkert har i bunn for å feste dekselet. Må nok finne en patent på dette så jeg kan ha platen montert. All lyd er ihvertfall borte når jeg tok en test tur uten platen montert nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...