#1 Skrevet September 16, 2013 Hei Skal bygge om min Audi 80 B1 ved å sette i en Golf 1 Gti motor. Trenger derfor elektrisk bensinpumpe. Det greieste hadde vært om det er mulig med en enkel som plasseres utenfor tanken. I den sammenheng vet jeg egentlig ikke hvor "bra" bensinpumpe jeg trenger. Motoren er en orginal 1.6 Gti Mvh Sivert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2013 Trenger vell ikke allverden? Noe universalgreier fra biltema bør vell duge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2013 tenkte på denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motorstyring/Luft--drivstoff/Drivstoffpumpe/Drivstoffpumpe-52250/ Spørsmålet er jo om det ikke blir overkill? Skal legge opp nye 6mm rør til og fra tanken. Tur og retur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2013 Litt overkill jo, men den vil jo funke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2013 Nja, k-jet trenger HØYT trykk. Oppimot 6bar. Er en grunn til at gti pumpen holder til 350hk turbo bygge. Liter/min går ned til mer trykk pumpen må jobbe mot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2013 K-jet trenger ei god pumpe som leverer bra med trøkk og mengde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 17, 2013 Blir nok denne da jeg skal handle litt mer derfra: http://qwt.no/produkt/044_style_pump Hva er anbefalt av inn og utgang på pumpa da? Og holder 6mm rør til og fra? Er rimelig grønn på dette området 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 22, 2013 Noen som har noe peiling på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 22, 2013 Blir nok denne da jeg skal handle litt mer derfra: http://qwt.no/produkt/044_style_pump Ser ut til å være samme som på Biltema, til 150 kr mere, pluss frakt. Men trenger ikke denne også en matepumpe inne i tanken, eller klarer den seg på egenhånd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 23, 2013 Har lest litt på andre forum og man skal klare seg med kun pumpe på utsiden av tanken ved ombygging. Bla en i Australia som bygde om fra Golf forgasser til GTi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 23, 2013 Like mye av praktiske årsaker du bør ha matepumpe. Blir lett ustabil tilførsel med mindre enn halv tank 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 28, 2013 Du bør bruke 8 mm rør. Det er originaldimen på biler med K-Jet og er meget praktisk ettersom koblinga på slangen inn på bensinfilteret framme i motorrommet da passer rett på. Ellers er Hans inne på noe vesentlig. Ideelt sett burde du hatt en GTE-tank, men siden dette er sjeldnere enn gyngehestmøkk får du prøve å få til ei matepumpeløsning i originaltanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...