#1 Skrevet September 17, 2013 Hjulsylinderen bak begynte å lekke bremsevæske og bestilte da komplett sett til bakbremsene. Får løsnet og tatt av trommel, løsnet skrue til hjulsylinderen, men bremserøret, det sitter fast i koblingen som er skrudd. 11 år med saltvann og søle har gjort sitt. Får skrudd på koblingen, men da vil bremserøret bli vridd. Jeg har ikke verktøy for å flense opp nytt rør, men ser det er anbefalt biltema sitt til noen hundrelapper. Det er et kort rør på ca 50 cm frem til det er skjøtet med et fleksibelt bremserør. Noen tips til hvordan jeg får løsnet røret uten at alt ryker? Jeg har tenkt å unngå å demontere hjullageret. Bremsene er de samme som på polo og fabia i følge esken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2013 Det dem har på biltrma fungerer heilt greit har prøvd det selv, Det går fint å kjøpe inn. Det beste er vel å få sausa det inn med rust løser og la det stå Og prøve og løsne forsiktig. Kan sikkert stå over natten med smørning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2013 Varme hjelper også.. Biltema har en liten blåselampe, ellers kan varmepistol også hjelpe hvis du er litt forsiktig. Du skal vel uansett bytte bremsevæske, og pass opp for sprut når du varmer røret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2013 Med litt rusløser over et par dager, mild hjelp fra en tang og litt godsnakk så ser det ut til at de løsner. Bør man kone rørene på ny eller blir det tett når det skrus sammen? Vil bremsevæsken renne/ dryppe ut om jeg må vente noen timer på remontering? Hvordan kan man sikre vakum i bremsevæsketanken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2013 Mål røret og kjøp ferdigflensa fiks ferdig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 22, 2013 Trykk bremsepedalen i bunn og lås den der med ei stang bort i sete eller liknende. Då renner det ikkje ein dråpe bremsevæske ut;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2013 Da var jeg ferdig. Lekkasje i bremsesylinderen på begge sider. Denne er festet med torx 30. Fikk montert alt uten å demontere lageret ved å sette på bremsebånd før hjulsylinderen. Luftet gjennom en knapp desiliter med væske. Nå virker håndbrekket igjen (armen hadde rustet fast). Bestilte ferdigmontert bremsebånd og angrer ikke på det. Det hele kostet ca 2000. Pristilbud verksted på 7700,-. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...