Hvordan sjekke fjærbeinslager på luftfjæring?

Anbefalte innlegg

På allroaden så synes jeg den slår noe hardt når hjulet "faller" ned i dumper, kumlokk osv. På oppadgående er tendensene mindre. Det har ikke blitt påvist noe påfallende på øvrig hjuloppheng. Jeg har derfor begynt å lure på om fjærbeinslagret kan medføre dette, men hvordan få sjekket dette uten å demontere alt? På luftfjærer ligger jo fjærbeinslageret skjult inne i toppen av belgen.

[ATTACH=CONFIG]205198[/ATTACH]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som samme driten som jeg har, da kan du skru løs 2 muttere som holder demperen oppe, disse finner du under 2 plastikkpropper på oversiden (under panseret).

Åsså løsne demperen nede for så å klare å dra ut hele driten. Greit å løfte begge hjula forran så du får hjulopphenget lengst mulig ned pga. Nedre del av demperen er litt vrien å få over den ene armen.

Lenge siden jeg har gjort dette, så ikke skyt meg om jeg sier noe feil: eek : (vanlige fjører)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få demontert er ikke noe problem, men jeg tenkte mer på å få konstatert slitasje uten å demontere....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.