Stillestående i 10år, nå vil ikke Audi S4 V8 starte for egen maskin

Anbefalte innlegg

Angående hallgiveren.. Så ville den vel ikke tent i det hele tatt (ikke "startet") når du kjører bensin inn i innsuget?

Har null erfaring med denne motoren her, men på 8V motorene så styrer hallgiveren tenninga.. Defekt hallgiver = totalt dødt på tenningssida. Been there, done that.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk også at bensin som størkner blir en slags voks. så kan være mye av det i fuelrail.

 

jeg ville tatt av rail(er) og fått rensa disse godt. samme med dyser. iallefall bytta filtre i dysene :)

 

du har verifisert at du får bensin helt fram til dysene? slik at det ikke er en blokkasje en plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle starte en motor som hadde stått en stund. Den fikk jeg ikke til å starte selv om det var bensintrykk og alt var på stell..

Men det viste seg at alle (4) dysene var tette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har testa ei dyse bare, eller fler? Tror som de andre nevner her at du bør gå over alle. En vriåtter liker nok bensin på fler sylindere enn en eller to for å gå, iallefall etter 10 år :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg kommet sålangt..

 

Ingen tegn til mus verken inni eller utenfor bilen.

 

 

Christian:

Hvorfor skal jeg sjekke komp? Trenger ikke overkomplisere ting.

 

Tvangskjørt pumpe på nytt, testet alle 8 dyser og alle spruter fint = ingen tette dyser = bensin i rail.

Har koblet på plass releet og tvangskjørt bensinpumpe ifra tanken siden jeg så bensinpumpereleet hadde flere utganger.

Bra søyle etter at pumpe har gått om jeg kobler ifra tilførsel så det er ikke noe galt med bensintrykket.

 

Nok en gang startet bilen ved å skvalpe benisn inn innsuget og jeg fikk bilen til å gå røft i en 30 sekunders tid så da kan man vel utelukke tenningsproblematikk eller startsperre?

 

 

Når jeg vrir på tenning eller kinner starter ikke bensinpumpe, dyser trigger heller ikke.

Etter det jeg fikk testet så virker hallgiver ok.

Har funnet stikkene til sensorene som sitter på girkassen mot svinghjulet men usikker på hvem som er hvem og fikk ikke noe fornuftig ut av målingene jeg forsøkte.

 

 

Konklusjon: Motor starter om den har tilgang på bensin, det ser ikke ut som bensinpumperele eller dyser blir aktivert ved startforsøk på nøkkel. Mistenker da at en av sensorene på girkassen er gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du ikke kunne bruke de sensorene i vag-com for å se hvilke signaler de gir fra seg? Høres veldig ut som det er triggersensor som lager krøll for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg har tilgang til er measuring block 001 og den viser bare en drøss med kanaler som ikke har en label file, aner ikke hva de betyr.

Det er heller ikke mulig å kjøre dysetest, da ramler kommunikasjonsforbindelsen ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.