Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt tips og triks på hvordan man bytter kupé vifte på en S4.

Har noen mulighet til å hjelpe meg med en fremgangs?

Mvh Glenn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Raske måten er å kutte/knuse huset ifra motorrommet, bytte vifte også lime/tec7 det på plass igjen.

Lange måten er å demontere en god del innunder dashbordet.

Fant ikke noen god guide på stående fot men denne videoen har noe info samt noen bilder

Hvis du velger å gjøre det på den ordentlige måten anbefaler jeg deg å bytte ut varmeregisteret også når du først har det ute så ikke du setter alt sammen også får du kjølevannlekkasje, vært der gjort det. (lukter søtt og rutene dugger, lekker det mye mister du frostveske og det blir vått inni bilen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du såpass langt inn som registeret, er denne helt konge. Dave Forgie & Co er vel sannsynligvis noen av de som kan mest om UrS-bilene i USA!

http://12v.org/urs/C4UrSHeaterCoreReplacementDIY_Rev1.pdf

Bytt også stussen bakpå blokka og t-stykke nr. 13 i punkt 8 hvis de aldri har vært byttet, da disse blir veldig sprø med tiden! (katastrofisktømmingavallkjølevæskenårduliggerigodtdriv-advarsel)

Scott har også en kjapp how-to på sin side for kun å bytte vifta: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ac.html#blow

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått ut vifta ved å ta vekk gummi overgang mellom viftehus og ac hus, derrettet skru av den ytre rørstussen på viftehuset. da får du handa inn og kan dra vifta av akslingen, derretter tar du ut motoren som sitter med en låsering på utsiden.

samme prosedyre inn igjenn :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.