Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg er helt ny her, og er veldig spent på om dere kan hjelpe meg med noe.

Jeg har en Audi 80 2.3E Cabriolet som sliter med å starte i fuktig vær. Kan ikke helt huske om dette er noe som skjedde momentant, eller om det skjedde gradvis. Det har i vært fall vart en stund nå.

 

Står bilen i garasje, med DEFA motorvarmer på eller det er sol ute, så starter den uansett. Den starter også uansett om det er 10 minusgrader og tørt, kaldt vintervær.

 

Står bilen derimot ute i litt duskregn eller har stått ute noen dager, så vil den ikke starte. Hvis jeg likevel klarer å få start på den, så må jeg la den surre og gå på tomgang i 10-15 min. Den jager da litt opp og ned i turtall, og fusker endel. Prøver jeg å gi gass for tidlig, så stopper bilen og blir svært vanskelig å få start på igjen. Kobler jeg da til motorvarmeren, og lar den stå på i 10 minutter, så starter bilen og går fint.

 

Dette er en gåte som foreløpig er ubesvart, men jeg har troen på at noen der ute kan hjelpe meg. Jeg prøvde å skifte alle tennpluggene en gang, det fungerte i noen uker, og så var det tilbake til same dritten. Kondensfjerner i bensinen fungerer heller ikke så bra. Såvidt jeg husker, skal fordelerlokk og pluggkabler være skiftet for ikke så aaaltfor lenge siden (2-3 år). Men er litt usikker på akkurat dette.

 

Bare spør om dere trenger noe mer informasjon for å løse gåten! Venter i spenning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger virkelig hjelp her, er det ingen andre som har opplevd noe lignende?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takktakk! Da har jeg noe å jobbe ut ifra i hvert fall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det havner kondens i fordelerlokket. Jeg ville kontrollert denne, sammen med pluggledninger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det havner kondens i fordelerlokket. Jeg ville kontrollert denne, sammen med pluggledninger :)

 

Hvordan skal jeg forhindre at det havner kondens i fordelerlokket, etter at jeg eventuelt bytter fordelerlokk, pluggkabler og plugger igjen nå?

Og forresten, finnes det noe logisk svar på hvordan motoren "merker" at det er regn i luften, når den står i ro med panseret lukket?

Den starter virkelig uansett momentant om det er sol og tørt (sjelden i Bergen), eller hvis det er mange minusgrader ute.

 

Blir ikke klok på dette ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bytter til nytt lokk og ledninger så skal det jo i utgangspunktet holde tett. Luftfuktigheten stiger jo selv med panseret nede. Motorrommet er på ingen måte tett for luft ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.