Overfølsom ESP, Golf mk4 tdi 4motion

Anbefalte innlegg

Litt merkelig problem:

2003 Golf 4 Tdi 4motion

Esp slår inn ved vanlig kjøring, 80kmt og litt svingete veier.

Det spesielle er da at den bare slår inn i venstresvinger, i tilsvarende eller bråere høyresvinger slår den ikke inn.

Jeg har ikke fått lest ut feilkoder enda men hva er mest sansynlig feil?

abs sensor / abs ring?

Duosensor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har helt identisk issue på vår 03' tdi 4-motion... Har ikke funnet noen feilkoder på dette. Kan jo skremme fanden på flatmark når plutselig ESP'en slår inn i en vanlig litt krapp venstresving ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt samme problem med en 01 A4 Tdi Q.

Har dekkene dine likt mønster foran og bak,

tilnærmet lik mønsterdybde ?

Min slo inn akkurat slik du beskriver, der var det at dekkene foran var bra, mens de bak var nye av annet dekkmerke men så og si identisk mønster, smalt på vinterdekka så da var problemet borte.

Enden på visa - kjøpte like dekk som bak så alle ble nye :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt denne issuen en tid, på flere sett dekk sommer og vinter, like i alle 4 hjørner. Mener kanskje ESP'en slå mest inn på piggfritt på vått føre. Mulig det er en øreliten sideveis bevegelse som slå inn? Du skal kjøre litt på for at det skal skje, dvs kona har aldri opplev dette :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 4 dekka mine er nye for under 2 måneder siden. og jeg trenger ikke kjøre på så hardt heller.. det er lett at den rykker i en venstresving i feks 80.

og den rykker enda lettere om man legger på noen km/h. jeg har undret meg over dette i sikkert opptil 1 år, bilen er blitt mye mer følsom og det er blitt direkte plagsomt kun den siste måneden ca.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.