(Senke) fjærer til Passat 3BG 4Motion / dempere vs. justerbart ?

Anbefalte innlegg

Trenger litt innspill på hva som kan være fornuftig å bruke når jeg vurderer å bytte ut orginale fjærer på Passat'en med nye.

Har en 3BG som begynner å få godt brukte dempere foran, ikke fullt så slitte bak, og sikkert også da fjærer som har sett sine beste dager.

Har dere noen gode tips til hva som kan gi bra komfort, og litt mer stivhet i bilen enn orginal, samtidig som bilen ikke kommer til å bli veldig lav...

Er f.eks. orginalt sportsunderstell med nye dempere noe å satse på, eller kan jeg like greit gå for noen moderate H&R fjærer som ikke senker all verden?

Evt. et billig justerbart sett??

Hvilke erfaringer har folk med de ulike oppsettene, ser jo alt ifra biler som er senket helt ned på "asfalten" til tilnærmet normal høyde, som det er gjort endringer fra orginalt oppsett på ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke 4motion, men går ut i fra at erfaringen nok kan sammenlignes. Byttet til Supersport sine 40mm fjærer nå før sommeren og er fornøyd med det visuelle resultatet (kunne nok vært litt lavere bak) og kjøre komforten og vei grepet er mye bedre. Men i kombinasjon med dempere som har gått 145'km er det ikke optimalt i forhold til farts dempere. Over 30, så dupper fronten nedi. Blir nok justerbart av en eller annen versjon til neste sommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.