Audi A4 B5 97 1.8 turbo problemer.

Anbefalte innlegg

Heisan folkens.

Da har bilen begynt å skape seg litt håper på en lett løsning her inne.

Bilen sliter med å svive på tomgang. Den jager mellom 500- 1500 omdr.

Har ingen problemer med akselerasjon og ellers i vanlig kjøring.

Feil koder:

16514: Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in circuit.

17967: Throttle body (J338): Fault in basic settings

17972: Throttle actuator (J338): Under voltage during basic settings.

Oki så jeg trenger ny oxygen sensor. Kan denne feilen med oxygen sensor trippe

de 2 andre feilene jeg har?

Takker for alle erfaringer her.

MvH Morten Olsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde defekt lambda på min gamle bil, da en alfa romeo 156, den sto også å tulla med turtallet, byttet den å alt var i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki finah, takk for erfaring. Ska prøve dette jeg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg skiftet Oxygen sensor, har også skiftet luftmengde måler i samme slengen med feilen vedvarer.

Jeg har resatt alle feilkodene og foreløpig så kommer dem ikke opp igjen. Jeg har bare startet bilen å latt

den stå å ruse en stund. Samme problem som tidligere, problemer med tomgang, men sviver greit over 2500 omdreininger.

Jeg trengervirkelig hjelp her, da jeg trenger bilen opp å gå igjen så fort som mulig.

MOrten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg skiftet Oxygen sensor, har også skiftet luftmengde måler i samme slengen med feilen vedvarer.

Jeg har resatt alle feilkodene og foreløpig så kommer dem ikke opp igjen. Jeg har bare startet bilen å latt

den stå å ruse en stund. Samme problem som tidligere, problemer med tomgang, men sviver greit over 2500 omdreininger.

Jeg trengervirkelig hjelp her, da jeg trenger bilen opp å gå igjen så fort som mulig.

MOrten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan.

Takk for tilbake melding. Men jeg har ingen throttle body feilkoder lengre etter at jeg skiftet til ny oxygen sensor.

Jeg har også hatt denne ute for ikke lenge siden. Og da var det veldig rent inne i der. Er dette p.g.a jeg har fjernet egr ventilen at

det ikke er så mye dritt der inne?

Ellers så har jeg sjekket litt nærmere oppi motor rommet, da fant jeg denne som hadde delt seg. Denne delen på tegningen

er ny for ca 1-2 mnd siden. Heldigvis var alle delene forsatt der, såå jeg har satt den sammen og limt den med aralditt.

Jeg håper virkelig at det bare er denne som tøyser med meg. Slange nr 10 som er merket der går opp til gass spjeldet.

[ATTACH=CONFIG]206042[/ATTACH]

Limen holder på å tørke nå. Så etterpå skal jeg ut å prøve det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan.

Takk for tilbake melding. Men jeg har ingen throttle body feilkoder lengre etter at jeg skiftet til ny oxygen sensor.

Jeg har også hatt denne ute for ikke lenge siden. Og da var det veldig rent inne i der. Er dette p.g.a jeg har fjernet egr ventilen at

det ikke er så mye dritt der inne?

Ellers så har jeg sjekket litt nærmere oppi motor rommet, da fant jeg denne som hadde delt seg. Denne delen på tegningen

er ny for ca 1-2 mnd siden. Heldigvis var alle delene forsatt der, såå jeg har satt den sammen og limt den med aralditt.

Jeg håper virkelig at det bare er denne som tøyser med meg. Slange nr 10 som er merket der går opp til gass spjeldet.

[ATTACH=CONFIG]206042[/ATTACH]

Limen holder på å tørke nå. Så etterpå skal jeg ut å prøve det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sikringene dine...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sikringene dine...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sikringene dine...

Takk for svar, men jeg fant ut av det. Problemet er beskrevet over her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sikringene dine...

Takk for svar, men jeg fant ut av det. Problemet er beskrevet over her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.