Fjernbetjent nøkkel vil ikke åpne bil

Anbefalte innlegg

I går kveld skulle jeg låse opp bilen (Audi A4 B7) med min fjernbetjente nøkkel, men bilen ville ikke låse seg opp. Jeg så ned på nøkkelen, og det blinket rødt når jeg trykket på den, men bilen var fortsatt låst. Jeg har en gang tidligere åpnet nøkkelen for å se på batteriet, men det var uavhengig av at nøkkelen ikke fungerte. Da måtte jeg også stikke nøkkelen i døra, men etter å ha kjørt hjem, så funket fjernbetjeningen igjen. Reservenøkkelen vil heller ikke låse opp bilen. Kan det være mottakeren i bilen som har tatt kvelden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du koblet av batteriet i bilen? Prøv å sette nøkkelen i tenninga, sette på tenninga men ikkje start og så hold inne lås opp og så lås igjen på nøkkelen. Tenning av og så kan du teste om det virker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser mellom døren og dørstolpen ledninger i gummimansjett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være at nøkkelen har "mistet" koden, selv om den fungerer, slik Kim André nevner det. Det samme hendte på den ene nøkkelen på familiebilen min. Var bare å programmere fjernkontrollen på nytt (samt nytt batteri) så fungerte det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du koblet av batteriet i bilen? Prøv å sette nøkkelen i tenninga, sette på tenninga men ikkje start og så hold inne lås opp og så lås igjen på nøkkelen. Tenning av og så kan du teste om det virker.

Batteriet i bilen har ikke vært koblet fra. Prøvde flere ganger, men det fungerte ikke, dessverre.

Ser mellom døren og dørstolpen ledninger i gummimansjett.

Der er det vel bare ledninger som går gjennom, og ingen kontakter?

Det kan jo være at nøkkelen har "mistet" koden, selv om den fungerer, slik Kim André nevner det. Det samme hendte på den ene nøkkelen på familiebilen min. Var bare å programmere fjernkontrollen på nytt (samt nytt batteri) så fungerte det.

Det som er rart er at både nøkkelen jeg bruker til vanlig og reservenøkkelen sluttet å fungere på bilen samtidig. Da er det vel ikke noe annet å gjøre enn å dra på Møller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter et tips, så fant jeg denne her, og det funket:

1. Switch ignition ON and leave the key to be resynchronised in the ignition.

2. Physically lock the vehicle using a second key in the driver's door lock. If you only have 1 key, lock the car from inside.

3. Using the remote control press the unlock button once, and the horn will sound once.

4. Wait for 6 seconds and press the unlock button once to activate the coding procedure. The remote control will now be programmed.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.