#1 Skrevet September 21, 2013 Finnes det bremse skiver som har en legering som gjør at de ikke ruster så fort. ( orginale skiver blir røde av rust bare det kommer noen dråper vann på de) Det er en VW POLO 1,4 DSG 10 mod. Problemet er at bilen står ute og blir brukt veldig lite. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2013 Ville ikke en legering blitt slitt ned ganske fort? Uansett, det går fort av ved et par nedbremsinger. Får det hver gang jeg vasker bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2013 Bla Ecs har en legering på skivene sine, men den funker ikke på slitebanen. Bare unngår at resten av skiva ruster:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2013 Går jo å sende originale skiver til overflatebehandling.. så får du samme effekt som på ECS sine bremseskiver. Ellers så kan det hjelpe å vaske bilen/spyle godt av skivene så det ikke ligger salt og drit og akselerer korroderingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2013 Går ut fra at du ikke får carbonbremser slik Harald har på pølsevognen sin, men man kan minimere problemet litt.. Når jeg bytter hjul på våren, tar jeg frem stålbørsten og drar av løs rust på bosset og rundt ytterkanten. (litt mer jobb på ventilerte skiver.) Deretter sprayer jeg over med varmetålelig sølvlakk fra biltema. (behøver ikke maskere noe, men legg ikke på 'tjukt' midt på slitebanen) Ser bra ut hele sommeren, holder ofte greit over vinteren også. Lite jobb, men veldig mye penere! (kun kosmetisk, selvfølgelig..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2013 Keramiske skiver er løsningnen.... rust på bremsene er sååå 2012 liksom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...