#1 Skrevet Mai 23, 2005 Hvor mye skal den lade originalt? Den lader 0,7 nå, men syns ikke den går noe særlig. Forslag til eventuelle feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2005 tror ikke de ladder mere! går dårlig orginalt, sånn er det bare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2005 skal ligge mellom 0,7-0,8..jeg kjører heldigvis på 1,5-1,6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2005 Noen som har noe tips om noe annet som kan være galt da? Noen typiske problem på disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2005 du kan jo foreksempel kjøpe deg en turbo, nye dyser og en chip og se om det hjelper på humøret!! neida, skal ikke tulle jeg, men husk det at når du har kjørt bilen en stund, noe jeg ikke vet om du har gjort...så blir du vant til det som er under panseret og da går det til slutt ikke bra nok... det er vel det enn kaller et turbosyndrom... vil bare ha mer... et tygg og du er hekta! jeg har opplevd akkurat det samme, har ca 380hk i min s2, trudde for en tid tilbake at det var no feil, men så var det rett og slett bare det at jeg hadde vent meg til akselerasjon i bilen, og det skjer uansett hva utgangspunktet i hk er! jeg sjøl lader 1,7 fra 3500-7500 omdr. noe jeg er veldig fornøyd med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2005 litt offtopic: er det rs2 oppsett du kjører på monica? bytta råder? rikti at du vender deg fort til nye hk ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2005 litt offtopic: er det rs2 oppsett du kjører på monica? bytta råder? rikti at du vender deg fort til nye hk ja. nei, har bare rs2 dyser jeg, kjører på en 26-27kkk turbo,filter, chip og 3" eksos, det er stort sett det som er, ellers har jeg bytta ventil og litt slanger, for det at slangene jeg hadde ikke passa til oppsettet hadde faktisk mye å si, for nå er det ikke noe luft som kommer til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 24, 2005 har forresten ikke bytta råder eller kammer eller noe annet inne i motoren... det blir etter nye felger og hel lakkering av baby'n min! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 24, 2005 nei, har bare rs2 dyser jeg, kjører på en 26-27kkk turbo,filter, chip og 3" eksos, det er stort sett det som er, ellers har jeg bytta ventil og litt slanger, for det at slangene jeg hadde ikke passa til oppsettet hadde faktisk mye å si, for nå er det ikke noe luft som kommer til! hmm...fin størrelse på den turboen, si fra hvis du bytter å skal selge, litt sansen for kkk snurrer: ja : håper rådene dine holder;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 24, 2005 hmm...fin størrelse på den turboen, si fra hvis du bytter å skal selge, litt sansen for kkk snurrer: ja : håper rådene dine holder;) det skal jeg gjøre! ikke no problem med rådene, de holder hvertfall til en 400hk, men skal ta godt vare på dem jeg! hihi... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 24, 2005 Hvor mye skal den lade originalt?Den lader 0,7 nå, men syns ikke den går noe særlig. Forslag til eventuelle feil? Skru opp ladetrykket til 0,9. Skal du ha mer skaff deg en chip, da får du ca 1,4bar. Dette var de billige alternativene, med merkbar forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 25, 2005 nei, har bare rs2 dyser jeg, kjører på en 26-27kkk turbo,filter, chip og 3" eksos, det er stort sett det som er, ellers har jeg bytta ventil og litt slanger, for det at slangene jeg hadde ikke passa til oppsettet hadde faktisk mye å si, for nå er det ikke noe luft som kommer til! Hvor lenge har du kjørt slik da? skal mappe inn rs2 dyser me2 å er redd rådene kommer til å ta kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 25, 2005 hehe. Regner med at den andre halvdelen til Monica styrer dette greit (jonus) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 25, 2005 hehe. Regner med at den andre halvdelen til Monica styrer dette greit (jonus) jonus gjør vel ikke orginal rådene sterkere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 25, 2005 jonus gjør vel ikke orginal rådene sterkere? hehe... han gjør nok ikke det, men han tilpasser jo trim etter hva orginal delene holder til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 25, 2005 jonus gjør vel ikke orginal rådene sterkere? Jo han kan flytte fjell og han ... Fin kommentar forresten. Var jo det som monica skriver jeg tenkte på da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 25, 2005 nei, har bare rs2 dyser jeg, kjører på en 26-27kkk turbo,filter, chip og 3" eksos, det er stort sett det som er, ellers har jeg bytta ventil og litt slanger, for det at slangene jeg hadde ikke passa til oppsettet hadde faktisk mye å si, for nå er det ikke noe luft som kommer til! Har nesten samme oppsett som deg Monica, bare med Turbonetics turbo og stor intercooler. Men sliter litt med å få det til å fungere. Må nok ta en telefon til samboeren din i dag også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 25, 2005 Jo han kan flytte fjell og han ... Fin kommentar forresten.Var jo det som monica skriver jeg tenkte på da. jeg skjønnte det:), poenget mitt var at orginal rådene kanskje ikke bør kjøres stort hardere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 25, 2005 Allså, rådene kan fly fort de ved feil oppsett. Frode Jørgensen hadde vel 485 hk i fjor på org råder hvis jeg ikke tar feil nå, mener det... skal ikke si for sikkkert.hadde vel også rett i overkant av 500 nm også. kan jo drepe rådene ved 330 hk også ingen problem det , men er vel sikkert derfor monica har begrenset seg til 380.Men Monica. Du kjører med Rs2 dyser, er det også byttet bensinpumpe, eller har du satt opp trykket til 4 bar og 100% åpningstid på dysene? Orginalt er det vel 3 bar. Det er vel 3b motor du har eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 25, 2005 Jeg har også samme oppsett men har aldri fått noe beskjed om at jeg må bytte pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 25, 2005 Allså, rådene kan fly fort de ved feil oppsett.Frode Jørgensen hadde vel 485 hk i fjor på org råder hvis jeg ikke tar feil nå, mener det... skal ikke si for sikkkert.hadde vel også rett i overkant av 500 nm også. kan jo drepe rådene ved 330 hk også ingen problem det , men er vel sikkert derfor monica har begrenset seg til 380.Men Monica. Du kjører med Rs2 dyser, er det også byttet bensinpumpe, eller har du satt opp trykket til 4 bar og 100% åpningstid på dysene? Orginalt er det vel 3 bar. Det er vel 3b motor du har eller? hei Geir! jeg har bytta til rs2pumpe jeg vettu! og ja jeg har 3b motor... har forresten økt bensintrykket også hører jeg på sidelinja her! uansett, Emil, om ingen har sagt no til deg ang ny pumpe, så gjør jo ikke det no så lenge du vet den får nok bensin og sånn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 26, 2005 Allså, rådene kan fly fort de ved feil oppsett.Frode Jørgensen hadde vel 485 hk i fjor på org råder hvis jeg ikke tar feil nå, mener det... skal ikke si for sikkkert.hadde vel også rett i overkant av 500 nm også. Var byttet råder i den bilen, men org stempler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 27, 2005 ok . da var det jeg som hørte feil .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...