#1 Skrevet September 22, 2013 (endret) noen som aner noe om dette? fruen har kjøpt seg en golf mk2 90 mod med 1.8 bensin og monopoint gasser. vurderer tanken på å sette inn 2.0 bensinmotor fra Audi 80 2.0E med innsprut (ikke k-jetronic) og bruke G60 topp med kvass kam for å få litt mer futt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2013 noen som aner noe om dette? fruen har kjøpt seg en golf mk2 90 mod med 1.8 bensin og monopoint gasser. vurderer tanken på å sette inn 2.0 bensinmotor fra Audi 80 2.0E med innsprut (ikke k-jetronic) og bruke G60 topp med kvass kam for å få litt mer futt Typisk 1,8l har 81mm boring og 86,4mm slag på veiva. 2,0l har 82,5mm boring og 92,8mm slag. Hva skal du med g60-topp? 2,0E fra Audi 80 er 8v (samme som G60). Bare å sette den kvasse kammen i 2,0Een. Bruk utvendige deler fra 1,8 motoren. Her kan du støte på noen problemer da mange festepunkter utenpå 2,0E blokka fra Audi 80 B4 er endret sammenlignet med 4-syl blokker fra før 1991. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2013 ah, takker for svar. fant motorkode på audi motoren jeg hadde tenkt å bruke, ABK. så er ikke større ventiler og større innsug/eksos kanaler i G60 toppen enn på en vanlig 8v topp altså? mente skruehull osv. var likt på audi og vw jeg da dem bruker samme blokka forsåvidt. har montert 1.8 motor fra en 93 mod golf i en 86 mod golf med å bruke utv. deler fra gamle motoren uten problemer, var litt modifikasjoner pga åndinga i blokka, men var jo en smal sak. har en G60 topp liggende, derfor jeg tenkte å bruke 2.0l blokk for å få litt mer moment, er vel snakk om 30nm ekstra om jeg ikke tar helt feil? da ABK motoren har 190nm og 1.8l som sitter i bilen nå har 160nm. men kommer selvsagt ann på innsprut systemet også. men har tenkt å bruke innsprut systemet fra audien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2013 ah, takker for svar. fant motorkode på audi motoren jeg hadde tenkt å bruke, ABK. så er ikke større ventiler og større innsug/eksos kanaler i G60 toppen enn på en vanlig 8v topp altså?mente skruehull osv. var likt på audi og vw jeg da dem bruker samme blokka forsåvidt. har montert 1.8 motor fra en 93 mod golf i en 86 mod golf med å bruke utv. deler fra gamle motoren uten problemer, var litt modifikasjoner pga åndinga i blokka, men var jo en smal sak. har en G60 topp liggende, derfor jeg tenkte å bruke 2.0l blokk for å få litt mer moment, er vel snakk om 30nm ekstra om jeg ikke tar helt feil? da ABK motoren har 190nm og 1.8l som sitter i bilen nå har 160nm. men kommer selvsagt ann på innsprut systemet også. men har tenkt å bruke innsprut systemet fra audien. Jo, VW og Audi-blokker er i utgangspunkte like, men det finnes forskjellige generasjoner. Nå er motorfestene på VW skrudd i litt andre festepunkter med andre brakketter enn i Audi, så da kan det hende det passer hos deg. Med Audi er det i alle fall et skifte som ikke går omhverandre fra 1991-1992. Dvs ABK-blokka passer ikke med motorfester i en eldre Audi. Andre fester til feks vannpumpe, dynamo sov er forøvrig like. Det er nok noen forskjeller på innsugskanaler og ventiler, men i bunn og grunn er 8v-toppene like. Kanskje det står noe her. http://www.not2fast.com/vw/stuff/vw_engines.shtml Jeg vet i alle fall at dysene står i manifolden på ABK-motoren. Jeg tror det samme gjelder for G60 også, men noen eldre motorer har dysene i toppen (mest sannsynlig K-jet). Digifantinnsprøytningen på ABK motoren er primitiv og enkel å bruke videre selv om det sikkert blir litt knot med tverrstilt vs langsstilt motor. Vil heller ikke si at ABK-motoren føles spesielt momentsterk/kvikk, men med en kvasskam og tilpasset chipp kan det vel være verd å bytte motor. G60 toppen skal passe rett på blokka ja. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2013 nei, G60 har ikke nøkkelhulltopp. dysene sitter i toppen, som på gammel 8v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...