#1 Skrevet September 22, 2013 Hei Åpnet oljepåfyllingslokket for hurtigsjekk, og jeg er redd skaden er i ferd med å skje. På første loben så ser man en påbegynnende slitasje. Visuelt var det tydelig med slitespor, og "ferske" rifter i jernet. Kan kjenne kantene med flatjern på toppen, men sidene er glatte. Har jeg rett i min antagelse her? Andre symptomer har vært noe som jeg har opplevd som tikking fra ventilløftere, men er tikkingen antageligvis noe annet? Bilen er en 2001 modell som har gått 166'. Aldri gått lenger enn 15' på skiftet, og har med unntak av de to siste skiftene gått på longlifeolje. Alt utført hos Møller. Hvor lenge kan jeg kjøre på noe sånt, og har noen erfaring med hva det koster ulike steder å få dette utbedret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2013 ville ikke kjørt eller latt motor gått før dette var utbedret. Koster vel fra 8 tusen og opp for kam sett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2013 enig med han over. ser ikke bra ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 22, 2013 Hmm, noen som trenger en nyre? Får se hva møller sier, men det blir vel ikke noe godt uansett... Kvalitet, eller forsøk på å oppnå kvalitet, er vel et stikkord her ved bytte. Kvalitetsforskjellen ligger vel i om kammene er støpte eller smidde? Men hvem har det edleste metallet? Hurtigsøk på Rockauto gir hyggelig pris, 920 $ + mva for alt, men dette er et merke som heter AE parts. Frister å forsøke jobben selv takket være entusiaster her på forumet som lar seg blø for andre og lager glimrende beskrivelser. En annen ting er at bilen fikk skiftet regreim for knappe 50' km siden. Jeg tenker derfor å bare bytte selve reima, vannpumpe og termostat (som allerede er gåen), men la alle rullene få bli. Det vel nevnte komponenter som er kritisk. Rullene skal "vare" minst 70 til, og får da ta de øvrige 50 som ren bonus. Bilen skal vertfall av serviceprogrammet til Møller og få stelt seg hjemme istedenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 22, 2013 Her står det en del: http://forum.vacn.no/showthread.php?47293-Nummeret-f%F8r-havari-Slitne-deler-i-en-Allroadmotor-%282-5-V6-TDI%29&highlight=allroad+kammer Etter hva jeg har forstått er det feil i legeringen som er forbedret på nye kammer. Høres veldig lurt ut å ta jobben selv og gå bort i fra longlife. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2013 2 stk nyrer selges... Helsike altså, for noen priser! Serviceavd forespeilet vel 40' for rep, hvor halvparten var deler. Noen er ikke samsnakket mao. Noe småtteri som har kommet med på lista som jeg ikke trenger, MEN.... [ATTACH=CONFIG]205569[/ATTACH] Hva har folket forsøkt av andre leverandører? Noen som har gått over landegrensene for priser i Sverige / Tyskland? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2013 ecconor fikser vell kammer for en ok pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...