#1 Skrevet September 23, 2013 Hei! Det har vært en stund jobbet med å få en over hvem som sitter i lokallagsstyret i Østfold, samt hvilke roller og kontakt informasjon til den enkelte. Dette er en oversikt vi i styret er avhengig og ha, samt at dette er noe vi må ha for at dere skal kunne bestille skiltplater og klistremerker. Dette er også noe vi må ha dersom det skal søkes om støtte til lokallagene i diverse former. Så lenge denne oversikten ikke foreligger for oss, så er det å annse som at Østfold ikek har noen lokallag som er aktivt. Det er fint om jeg kan få en oversikt over dette så snart som overhode mulig, da det er personer i Østfold som ønsker en aktivitet i styret. Det er også kjent at det er personer som ønsker og starte opp ett lokallagsstyre, men da det er noen som sier de alt har slikt, blir dette vanskelig. Imøteser tilbakemelding på ønsket informasjon snarest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2013 Hvor mange skal det være/pleier det å være i et lokalstyre? Hvis det p.p.d. ikke finnes noe lokalstyre, hvilken vei skal vi gå for å få dannet et godkjennt styre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2013 Et styre burde ha MINST 1 leder, 1 kasserer som også kan fungere som materialforvalter, og 1 styremedlem. Ideelt sett burde det være 2-3 personer i styremedlem posisjoner. Det er hvertfall 1 person som ønsker å få igang driften av et lokallag, og ønsker og dra i gang med et styre som skal være aktivt. Men det kom frem i helgen at det trolig er et styre som pr i dag sitter, men dette er ukjent for meg (som har ansvaret for lokallag i fra hovedstyret). Gangen i dette med å få i gang et lokallagsstyret er at dere samles på et treff e.l. og blir enige om hvem som skal inneha hvilke verv i lokallaget. Hva dere da blir enige om skal meldes videre inn til meg/styret på styret@vacn.no. Dette blir da registrert i våre systemer, og dere har da mulighet til å bestille skiltplater og klistremerker blandt annet. Først nå er jeg avhengig av å se om det er noen styre som sitter, og eventuelt hva deres planer er videre for driften av Østfold lokallag. Derfor la jeg ut denne tråden. Håper på en tilbakemelding her om noen vet noe om et aktivt styre, om ikke det er noe slikt pr i dag i Østfold, så må man se på muligheten til å få i gang et styre og hvem som ønsker og inneha hvilket verv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2013 Østfold lokallag har et styre, og et aktivt lokallag! Selv om enkelte i styret for tiden har unger, bikjer, husbygging og kjerringer som gjør at de ikke kan være like aktive, så har vi som har vært aktive medlemmer (de få av oss) de siste årene god kontakt oss i mellom og vidreformidler/tar oss av det som måtte være on noen av de andre ikke får det til. Jeg har lagt merke til sutring fra nye medlemmer her om at et styre ikke finnes, uten at de så mye som har prøvd å kontakte noen av oss tidligere aktive medlemmer såvidt jeg vet!! Det går Ann å oppsøke lokallaget som finnes før en jakter spurv med kanon! Dessverre har Østfold slitt med lavt oppmøte de siste årene og vi har prøvd noen tiltak for å gjøre noe med det, uten for mye hell.. Å få flere til å møte opp på treff er noe alle ønsker, men når det blir gjort som nå er det direkte provoserende overfor oss som har prøvd på det i flere år..! ( hvartfall for meg!) Så fikk jeg sagt min mening Lokallagsleder; Alexander Sjøvold Kasserer; Martin Evensen De jeg husker nå i farta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2013 Nå er det nå engang slik at vi har etterspurt denne informasjonen som du kom med nå, tidligere uten og få et svar. Det har da også blitt antatt at Østfold ikke har et lokallagsstyret som er aktivt. Og da har det blitt ønsket at man får til dette. Når det kommer til sammensettningen av deres styre i lokallaget, så mangler dette pr i dag en leder. Alexander Sjøvold, som du oppgir som lokallagsleder, har ikke betalt medlemskontigenten til vacn.no, og er derfor heller ikke medlem. Det er et ufravikelig krav om at de som bekler de forskjellige roller i et lokallagsstyre også er medlemmer på vacn.no Da Alexander ikke er dette, så kan han heller ikke fungere som leder for lokallaget. Med andre ord, Østfold har ikke et fungerende lokallag pr i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2013 Om det så er tilfellet har flere av oss forstått det feil. Nå som dette er redegjort, bør vi ta en ordentlig diskusjon på dette snarest. Det er flere av oss som ønsker å ha personer vi kan forholde oss til om ikke annet, om de fra lokalstyret er på hvert treff eller ikke spiller mindre, til ingen rolle, men kanskje om de kunne være litt aktive, om en fra styret er på ett treff i måneden trengs det jo ikke mer, da all informasjon, spørsmål og forslag kan rettes til den personen. Mange av oss nye medlemmer har mulighet til å være mer aktive, da det ikke familie og hjem til å holde oss igjen på samme måte, dette må ikke misforstås med at vi ikke ønsker å ha noen fra lokalstyret som gjør så godt de kan for å komme på treff og bidra til det sosiale samholdet VACN Østfold har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2013 Jeg er den i hovedstyret som har ansvaret med lokallagene. Og jeg ser også på det som ønskelig at Østfold har et lokallagsstyre som er aktivt. Den som ble oppgitt som leder, er som nevnt ikke meldem av vacn.no i år, men var det i fjor. Jeg vet det er personer i Østfold som vil ha mer aktivitet i Østfold enn hva det har vært, og vil bistå med dette. Dersom det er noe vi i hovedstyret også kan bistå med, så ta gjerne kontakt med meg. Men jeg er forøvrig enig med deg, Faruk, i at dette er noe som må taes tak i av Østfold og gjerne ganske kjapt så man har et aktivt lokallag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 23, 2013 Jeg er fullt klar vet at Alex ikke er medlem nå, pga han har hatt problemer med å få betalt kontingenten. (ikke pga pengemangel) Så har kanskje ikke tiden vært der for å prioritere det da! Vi er uansett en gjeng med medlemmer her som har hatt kontrollen på de forespørsler som har vært, framtil vi får beskjed om at vi ikke er aktive! Det er bare måten ting blir gjort å sagt som er ytterst provoserende! Om det er så viktig, så tar jeg midlertidig rollen som leder da, til Sjøvold er på banen, evt fast, jeg stod på nippet til å ta rollen sist da Alex tok over for sin bror Knut Richard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 23, 2013 Greit Alexander, da setter jeg deg opp som leder i Østfold lokallag. Hvem innehar rollene som kasserer, materialforvalter og styremedlem? Hva som er grunnen til at en person ikke har betalt medlemsavgiften til vacn.no ønsker ikke jeg legge meg opp i, eller fundere på. Det er uansett slikt at det skal være et betalende medlem som skal inneha en rolle i et lokallagsstyre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 23, 2013 Sjøvold har tidliger sagt at han ikke har tid til å være leder pdd, noe jeg har fulstendig forståelse for. Evensen er fortsatt medlem, fortsatt aktiv, og ønsker fortsatt å være kasserer. Om det skal gjøres endringer i styre bør hvertfall noen som har vert med en stund ta ansvaret. Jeg kan ta på meg rollen som materialforvalter evt styremedlem om det er behov for det, hvertfall til et evt tidligere styre er på banen igjen. Har ikke vert med like lenge som stamsaas, men kjenner godt til tidligere styre og er Aktiv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 23, 2013 Synes det er bra at det er folk som har vært med en stund som tar rollene. De kjenner fremgangsmåter, folk, gjerne andre ledere osv. Er ikke Evensen også materialforvalter forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 23, 2013 (endret) Trodde det var Ole-Martin? hmm men det kan sjekkes opp. Tror både sjåvold og evensen skulle komme på neste treff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 23, 2013 Evensen var vel materialforvalter og kasserer, så var Ole-Martin Lente, Knut-Richard Sjøvold og jeg styremedlemmer. Men styret har vel det siste 1,5-2 årene vært ganske "dødt" :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 23, 2013 Dette kan jo gjøres om uansett, om noen ønsker og har grunn til å være i styret så er det jo bare melde seg nå mens vi holder på. Vi har jo merket at styret har vært borte ja Borte var vel kanskje feil ord. Opptatt med annet er vel bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 24, 2013 En anbefaling fra min side er at det annonseres når neste treff er ganske så bredt og klart. På treffet tar noen ansvar for å informere om situasjonen, og at man ønsker å gjennomføre et valg for hvem som skal inne ha verv i styret. Og siden det har vært så dødt og inaktivt styre som det har, og at det pr. dags dato ikke har noen leder, så taes det en avstemning på alle styrets roller. Det da være seg leder, sekretær, materialforvalter, kasserer og minst ett styremedlem. På denne måten kan man få inn et aktivt og ferskt styre. Jeg støtter forslaget om at man ønskelig får inn noen med fartstid i VACN som klubb, men at man heller ikke skal kun ha dette. Det kan være både sunt og fornuftig med yngre og ferske "krefter" også. Så ser at en blanding av "ringrever" og nye kan være en ideell sammensettning. Dersom det er spørsmål rundt dette, så ta gjerne kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 24, 2013 Jeg kan gjerne være styremedlem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 25, 2013 En anbefaling fra min side er at det annonseres når neste treff er ganske så bredt og klart.På treffet tar noen ansvar for å informere om situasjonen, og at man ønsker å gjennomføre et valg for hvem som skal inne ha verv i styret. Og siden det har vært så dødt og inaktivt styre som det har, og at det pr. dags dato ikke har noen leder, så taes det en avstemning på alle styrets roller. Det da være seg leder, sekretær, materialforvalter, kasserer og minst ett styremedlem. På denne måten kan man få inn et aktivt og ferskt styre. Jeg støtter forslaget om at man ønskelig får inn noen med fartstid i VACN som klubb, men at man heller ikke skal kun ha dette. Det kan være både sunt og fornuftig med yngre og ferske "krefter" også. Så ser at en blanding av "ringrever" og nye kan være en ideell sammensettning. Dersom det er spørsmål rundt dette, så ta gjerne kontakt. Absolutt en god idé! Vi kan jo få Iversen til å sende ut mail slik det ble gjort sist, og varsle alle at dette er en realitet, og at vi må velge, så kan alle som ønsker stillinger skrives opp på en liste, og stemmes frem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 26, 2013 Til dere som abbonerer på denne tråden: Da kan de som ønsker å stille til valg, skrive hva de heter, hvilket styreverv de ønsker å stille til valg på og hvorfor nettopp de skal velges inn i lokallagsstyret. Dette gjøres i nyopprettet tråd, her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...