#1 Skrevet September 23, 2013 Hei! Har en Golf 1.6, det har vært en svak oljelekkasje helt siden jeg overtok bilen for 1 1/2 år siden. Clutchen har begynt å slure nå, den må nok skiftes MEN; så ettet hvor den kunne lekke olje fra nå - sitter det en simring fra motor bak girkassa? Isåfall er det der det lekker, og etter det jeg mener å ha lært vil clutcher slure når sånt skjer. Oppfølgingsspørsmål: Er clutchen da nødvendigvis defekt eller kan det holde å fjerne olje og rengjøre ved bytte av simring? På forhånd takk for svar. Mvh ydmyk og usikker Smilden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2013 Bør nok bytte clutch pga olje som har trukket inn i belegget på clutchen.. Sitter en simring rundt veiva både fremme og bak på motor ja.. bytt den bak som lekker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 24, 2013 Se der ja, spør og man får svar kanskje ikke helt svaret jeg hadde håpet på men da får man ordnet alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2013 Samme hendte meg, bytta clutch og simmeringer. Hos meg var det toppdekselpakningen som lakk i bakkant og olja rant ned til clutchen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...