A4 B5 1.9tdi AFN med et snodig problem!

Anbefalte innlegg

Hallo! Har en A4 B5 med et problem jeg overhodet ikke skjønner noe av.. Det som er, er at hver gang jeg starter. Så orker den ikke bygge turtall når jeg kjører. Den må liksom over en "kneik" mens jeg holder clutchen og gir gass. Dvs. over et visst turtall, før den liksom spretter over og går riktig. Men ikke nok med det! Det er ikke noe turbotrykk etter den har kommet over denne kneika heller.. Jeg kan høre turboen slippe ut trykk om jeg hører nøye, men det skjer ikke en dritt når jeg gir gass.. Bortsett fra noooen få ganger når jeg kjører i regnvær, og har liggi bak biler. Har jeg den i første, og gir full gass da. Hender det den veksler mellom turbotrykk og sugediesel :P Men KUN når det regner..

Om noen har noe innspill, blir jeg mer enn takknemlig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har staget som styrer turbotrykket satt seg fast? Mulig den går i nødmodus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve en annen lmm :) Den har ryki en gang før. Men da etterlot den seg en feilkode, og bilen gikk helt anderledes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen gikk som den skulle hendte det at den gikk i nødmodus, på høyt turtall. Så tror ikke det er det som er problemet nå. Nå er den "sugediesel" konstant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

T4 2.5tdi blir helt sugediesel med lmm som måler lav verdi uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var den da det var gåen lmm på min for ett års tid siden og. Men da oppførte den seg helt anderledes. Bilen er helt normal om jeg gir gass uten at bilen er i gir nå. Men med gåen lmm orka den ikke bygge turtall i fri engang. Mulig det kan variere. skal prøve å få tak i en annen lmm og prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok avhenge om lmm er stein død eller låser seg til en verdi. På den T4en så lå den til 8.6gram/sek konstant. Vi bare vaska den med tynner eller bremserens tre ganger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du vaska lmm med tynner/bremserens?

kall meg uerfaren, men trodde det ødela hele dritten jeg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bare spraya bremserens inni lmm? På tråden og alt liksom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok den ut, holdt den sånn at ene hånda var bunn, slo oppi litt og rista med den andre hånda som lokk. Gjenntok 3 ganger. Brukte hansker og mulig det var silikon fjerner. Lit den tørke i 5min, satte den tilbake i bil å kjørte en tur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.