#1 Skrevet September 23, 2013 Hei Har en 2011 Golf 6 122hk tsi DSG Når man kjører over humper, så hakker bilen veldig når jeg gir gass. Den ligger da i 2gir, og det virker som den burde vært i 1gir. Kan igrunn sammenlignes litt med slitt clutch på en bil med manuell gir Noen andre som har vært borti noe lignende problem med sin bil med DSG kasse? Evt en garantisak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2013 Ville fått Møller til å sett på bilen. Garanti/Reklamasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2013 6 eller 7 trinns kasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2013 Er import, så fabrikkgaranti er gått ut. Har forsatt garanti mot forhandleren, så sendte de en mail. Er 7trinns dsg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2013 Kan jo legge til enden på visen. Bilen måtte etter litt frem og tilbake, inn til Møller. De "oppgraderte" softwaren til dsg kassen. Må si de tok seg godt betalt for noe så lite (heldigvis garantisak, så Sandven tok den) Nå er hakkingen igrunn borte.. Har merket den bittelittegranne to tre ganger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2015 La akkurat ut en tråd om min golf 1,2tsi (105) med samme symptomer, oppgraderte software i forrige uke, problemet ikke borte. forferdelig å kjøre. Bilen har gått 33.000km. Er dine problemer helt borte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2015 Hei. Problemene kom tilbake, og den var inne to ganger etterpå for "oppgradering" og feilsøking. Sandven, Møller og Børge Olsen Racing konkluderte med at "slik bare er dsg kassen" Siden det er min samboer som kjører bilen hele tiden, orket jeg ikke krangle mer. Men i januar i år ble den innkalt direkte fra møller, fabrikk innkallese på bytte av software og olje på kassen. Etter dette har faktisk problemet forsvunnet helt. Så litt rart din ikke har blitt bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2015 Får byttet clutch nå, på garanti. Og nullstilt girkassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 6, 2015 Keep us posted :-) TPI'en på kassa heter 34F6 0099 WWO og den står det mer om i min Golf-tråd: http://forum.vacn.no/showthread.php?258174-Ny-bil-2011-Golf-6-Mk6-MkVI-1-2TSI-DSG7-Trendline&p=2800504#post2800504 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 13, 2015 Kan oppdatere her. Fikk en sterk tikkelyd fra noen jeg trodde var fra motoren. Hørte den på tomgang inni bilen også. Det viste seg at det var svinghjulet som var årsaken. Mest sannsynlig tatt litt skade av all hakkingen. Bra med garanti, halvt år igjen. Blir byttet svinghjul og clutcher neste uke. Verdt å høre godt etter om man har dsg 7trinns, for samme problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...