#1 Skrevet September 23, 2013 (endret) Hei. jeg har en Audi A6 2.4 (aga) som fjusker ved pådrag og har ujevn tomgang. jeg har lest ut feilkoder med VAG-com og der var det 2 koder. 17545/P1137/004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich og tilsvarende kode for bank 2. Etter litt googling så sjekket jeg om det var noen lekasjer på vakumsystem, men er rimelig sikker på at det er tett. jeg fjernet kodene, og kodene kommer ikke tilbake. jeg byttet plugger for en tid tilbake, og disse pluggene var veldig sotete. Jeg har tatt ut alle pluggene i kveld og alle var som nye, untatt 1 plugg på cylinder 5 som var mer mørkebrun, Ikke svart som de gamle. Når bilen er kald, så har den ingen symptomer, men fjuskingen kommer etter ca 1 minutts drift fra kald motor. Jeg har lest ut MAF hidden via vagcom. og den målte 126g/s på det høyeste. Dette skulle vel stemme med 165HK etter info jeg har lest på nett. Jeg har ikke funnet hidden på hva lambda verdiene skal ligge på, på nett. Er det noen her som har info om dette? Jeg ser at flere viser til gruppe 032 for feilsøking, hvike verdier kan jeg forvente her? Frode Johansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2013 Problemet løst. Defekt pluggledning på cylinder 5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...