Anbefalte innlegg

Hei! Med tungt hjerte legger jeg ut denne annonsen, har vært frem og tilbake flere ganger det siste året om jeg skal legge den ut eller ikke og har ennå ikke fått meg til å legge den ut på Finn eller selge den i deler. Til det ligger det for mye arbeid og glede bak til at jeg gjør med det første.

 

Det startet som en typisk ungdomsbil med endel eiere på få år. En kamerat av meg (Sindre Hammer Myhre her inne) kjøpte denne sommeren 2008, jeg bygde den sammen med ham 2008/9 og overtok den da han solgte i 2010 for å kjøpe seg A4 B6. Orket ikke å se at denne skulle falle i gale hender, hadde allerede investert for mye tid i den til det.. :) Det som også startet som en typisk ganske sliten Mk3 med noe rust litt overalt er blitt et veldig bra utgangspunkt for videre modifikasjoner. Sindre fikk kanalene skiftet i 2009, sammen med forskjermer og en del av gulvet ble sveist opp. I 2010 hadde jeg bilen hos en bekjent som gjorde en virkelig god jobb med sandblåsing av skjermbuene bak, noe rust under bakfangeren ble kappet bort og hjørnet tectylert og en del av rammevangen bak ble kuttet ut, sveist og tectylert. Bare det er uvanlig på en Golf 3. Falsen på skjermbuene bak er forøvrig kuttet ganske kraftig (uten å ødelegge sveisene) og buene er valset uten å ødelegge profilen (festene til evt. skjermbreddere lager gjerne bulker i buene under valsing på disse). Siste vinteren den så var 09/10.

 

Av originalt ekstrautstyr er det ikke mye som ble levert på denne med unntak av elektrisk soltak, men modliste følger:

 

Simons eksos

FK AK coilovers godkjent i vognkort

8380-labs mirror delete-plater, dvs. plater man limer på for å fjerne speil medfølger

OEM VR6 2.9 Recaro-interiør

OEM US midtkonsoll med integrerte koppholdere

OEM VW Golf 4 girkule

Oppdaterte skiver i instrumentpanel, rød og blå belysning innvendig

Kromringer rundt skiver og brytere for klima

OEM tokammer-lykter med lakkert sort innmat, originale H4/singelkammer medfølger

OEM Hella GTI baklykter, originale oransje/røde medfølger

OEM Hella sota blinklys foran

Sota/klare sideblinklys

OEM Transporter-nøkkel med fungerende fjernstyrt sentrallås

Emblemfri grill og uoriginal grill med emblem følger med

Antennehull på forskjerm fjernet

Nye klips på sidelister i fjor

Ny pakning på Monopointen i fjor

Panser-BH medfølger

 

Jeg har tatt bilen i retning av OEM+, noe jeg ser for meg at VW kunne ha gjort med noen oppdateringer/oppgraderinger her og der. I år har den stått uten å bli mer enn kjørt ut fra vinterlagring og inn i værste. Står nå uten EU-godkjenning, men det vil jeg ordne før et evt. salg, har kjørt 250 mil siden forrige EU, det er rett og slett bare mangel på tid og motivasjon som har gjort at denne er blitt nedprioritert i år. Enkelte svakheter er det; Sindre hadde aldri oljeskift på motoren, han visste ikke når det var gjort sist og jeg planla 20v-ombygging så jeg gadd aldri å skifte olje heller. Det er iallfall, nesten så jeg ikke tør å skrive det, 40k km og 5 år siden forrige oljeskift.. Men en 1.8 monopoint er jo ikke noe å ha uansett så for alle som vil ha noe annet spiller jo ikke det noen rolle :P Noe av rustsveisingen som Sindre fikk gjort har i ettertid vist seg å være noe mangelfull - noe sparkel har løsnet bak førerdøra der det er skjøta tidligere og stykket som ble sveist inn i gulvet har tydeligvis ikke vært lakkert under understellsmasse. Det er også en rustboble i dempertårnet foran og noe rust på bakluka. Lakken er heller ikke strøken (alt fra original, falmet Tornadorød til noe lakkert med sprayboks til forskjermer lakkert blank Tornado med sprøyte), jeg hadde sett for meg å ta en hellakkering og et motorbytte til noe sprekere før jeg kunne si meg ferdig med denne. Håper noen andre kan ta stafettpinnen videre og fullføre bilen, jeg selger ikke til noen som vil bruke den opp eller ødelegge den. Har også en komplett Vento-front liggende med lykter, fanger, grill ('92) og panser.

 

Diverse bilder fra de to-tre siste årene:

 

img4186t.jpg

 

IMG_9843-2.jpg

 

IMG068-2.jpg

 

IMG238-2.jpg

 

IMG057-2-4.jpg

 

7931778192_8f285f8b64_b.jpg

 

IMG039-2-1.jpg

 

8228445316_bddd04af00_b.jpg

 

Interiøret:

IMG_9826-2.jpg

 

IMG051-2-2.jpg

 

Slik den står nå:

IMG_3347.jpg

 

Ønsker i utgangspunktet 20.000,- for bilen, da ferdig EU-godkjent levert på 13" stålfelger i godkjenningsmodus. Ta kontakt hvis du har spørsmål, ønsker flere bilder eller ønsker visning :) Du kan nå meg på 967 30 177 mellom 6 og 23, SMS eller email på eiriksmil@gmail.com hele døgnet. Selvsagt pr. PM her også. For meg er det viktig at bilen går til noen med interesse for den, og helst i klubben - kan ikke understreke dette nok. Har ikke hastverk med å bli kvitt den og for min del kan den godt stå et år til, kanskje jeg da begynner å pusle med den igjen.. :)

 

Mvh Eirik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på EU-kontroll forrige torsdag, fikk mangel på fremre foringer på bærebru bak, ellers var alt innafor. Dette vil bli ordnet ila. uken og bilen er klar for en eventuell ny eier hvis noen ønsker seg denne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen. Vurderer bud, men får jeg ikke solgt nå blir interiøret og andre godbiter flyttet over på den hvite og denne parkert uten skilt på ubestemt tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.