#1 Skrevet September 24, 2013 Hei! Jeg har en Audi S2 Avant Aby -93 med Mtm 303 chip som er litt kranglete iblant. Problemet utarter seg slik at ved pådrag så drar bilen veldig dårlig etter 4000rpm, den kutter ikke, den slutter bare å dra. Det er vesentlig verre når motoren er helt driftsvarm og det er varmt i været(20C++) enn når motoren er halv varm og det er kaldt ute. Problemet inntreffer så godt som akkurat ved 4000rpm og ved noen tilfeller har det vært så ille at det har vært umulig og kjøre giret ut til turtallsperren. Jeg merker ikke noe fall i turbotrykk. Og jeg har sjekket for trykklekkasjer uten hell. Bensinpumpa er en forholdsvis ny Bosch 044 pumpe. Er det noen som har vært borti dette problemet før? Er det noen sensorer eller noe som kan klikke og få bilen til å oppføre seg som dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 24, 2013 Hadde samme problem på ABY. Var så enkelt som plugger, det er også veldig viktig at du har riktig plugger. 2.2 20vT er kresne på plugger ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 24, 2013 Takk for svar! Byttet plugger og coil (034 high output) for et års tid siden,hadde samme problemet da også. Men kjøpte bare samme plugger som sto i, antok bare at det var rett type fra før jeg.. .. Noen som har eksakt betegnelsen på pluggene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 24, 2013 Bosch F5DPOR er de riktige pluggene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2013 Byttet plugger (Bosch F5DP0R) samtidig som jeg oppgraderte coilene i fjor sommer, etter 14 dager var det samme problemet tilbake. Så tror ikke det er pluggene. Flere forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 4, 2013 Byttet plugger (Bosch F5DP0R) samtidig som jeg oppgraderte coilene i fjor sommer, etter 14 dager var det samme problemet tilbake. Så tror ikke det er pluggene. Flere forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 4, 2013 map sensor ? hadde noenlunde samme på min, byttet til boch 3bar map sensor og plutselig gikk bilen mye bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 11, 2013 Oppgraderte til justerbar mapsensor (varimap) fra 034 motorsport i sommer uten at det ble noe bedre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...