#1 Skrevet September 25, 2013 Hei! Har en stykk A6 c4 med AEL. Begynnte med og chippe den, fungerte kjempe bra trykk gjevnt opp til 1,2bar Turbotrykk fra 2100rpm med bra pådrag. Skiftet så dyser til PP764, og når klarer den ikke 1 bar og kutter trykket ved ca 3000 rpm.... Nå klarer den å produsere 0,5bar.... Produserer lite røyk også... Noen kjappe ideer på hva som kan være galt? Mistenker katalysator.... Eller timing på pumpe? Ikke så lenge siden den ble tima, dette før chip og dysing. Midt oppi ett husprosjekt så tenkte og bruke minst mulig tid på feilsøking... Glemte å nevne det at jeg ikke har fått justert dysene..., om det har noe å si 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2013 Skiftet du spissene og jgenbrukte injektorene slik at man kan anta at nåleløftsensoren fortsatt fungerer? Renset du skikkelig for sot inni mutteren osm holder spissene? Hvordan strammet du muttrene som holder spissene? Det første jeg tenker er feilmontering av spisser slik at de spyler diesel fremfor å dusje, så får den alt for mye og går i nødmodus ved 3000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2013 Skiftet kun dysespisser, renset for sot , lagt i diesel og rengjort. De ble strammet i skrustikke med koppnøkkel. (Ikke moment) Får ingen indikator nødmodus? Den bare har bare gradvis mistet turbotrykk å nå går den som en orginal AEL.... Turbotrykket nå ligger på 0,5 fram til 3000 rpm. Etter 3000 så svinner det, innebærer det at den går i nødmodus? Tenkte å plukke ut katalysator å få justert dysene når jeg vinner meg til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2013 Kan være slangen fra intercooleren til innsuget som er gått i stykker. Evt EGR ventil som har hengt seg. Få lest ut feilkoder, så kan det bli litt lettere å feilsøke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2013 Ja, tenkt litt på slangene på trykksia...mener å ha lest at innfestningene på intercooleren kan løsne? EGR er blokkert, så den er det ikke. Skulle egentlig ha skiftet intercooler og slanger også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...