T-kobling på kjølevannslanger? 2.5 TDI AEL. HASTER

Anbefalte innlegg

Hei, igår så fikk jeg alarm på kjølevæske i bilen, så det rant en god stripe med væske etter bilen, fikk stoppet til siden og lokalisert et T-stykke på baksiden av blokken hvor kjølevannslange går inn og det står en termostat på toppen så går det en slange inn fra andre siden.

Den ene siden på t stykket var knekt halvveis inn på røret, men jeg klarte og få jokket på radiator slangen med slangeklemme.

fylte på vann slik at jeg kom meg hjem

Men jeg trenger en ny slik t kobling, noen som vet hva denne heter og evt pris hos møller?

Var ikke så enkelt og forklare over tlf til de på delelager.

6582514-motor-audi-2-5-tdi-ael-103-kw-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen med et lite spm, er det noen som vet hva type sensor heter som sitter i dette T stykket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig sikker på hvilke T-stykke du mener. Mener å huske den kosta rundt 150-250kr hos møller da jeg kjøpte den i sommer når det samme skjedde meg. Det skal stå delenr på baksiden av T-stykken, men er hjemme kl15.00 så kan slenge ut delenr da=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig sikker på hvilke T-stykke du mener. Mener å huske den kosta rundt 150-250kr hos møller da jeg kjøpte den i sommer når det samme skjedde meg. Det skal stå delenr på baksiden av T-stykken, men er hjemme kl15.00 så kan slenge ut delenr da=)

Ja, jeg har byttet t stykket, men jeg tror jeg har skadet den sensoren som står i t stykket da jeg får kjølevæske alarm ved oppstart og sporadisk hele tiden.

kjølevæske nivå er ok og viften går... så er hva den sensoren heter jeg må finne ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner skjønner. husker ikke hva den sensoren het selv. Men skal sjekke i ETKA når jeg kommer hjem =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell kansje denne 074121143C?

Men fant ikke noen sensorer der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, det er merkelig, for når t stykket knakk og begynte og lekke så antok jeg at det er den sensoren som stod her som først gav signalet?

Den fikk litt juling under bytte av t stykket siden den satt godt fast så tror det må være den som failer....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ser rett, så er den temperatursensoren en til "alt" av de eldre audiene.

Temperatursensor: 025 906 041 A

T-stykke (Bare for å gi ut det og) : 4A0 819 497

Få møller til å dobbelsjekke at det stemmer. Skulle gjerne ha lastet opp bildet av ETKA, men litt problemer med telefon/internet om dagen =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, skal få sjekket det opp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.