#1 Skrevet September 26, 2013 Hei! Satte i dag i gang med skifting av bremseskiver+klosser på min Audi 80 2.3 Cab. Var rimelig fornøyd når jeg fikk av bremseskiven på førersiden, etter å ha slitt med noen rustne bolter en stund. Sorgen var imidlertid stor da jeg oppdaget at jeg ikke fikk på "stativet" som kalipperen skal festes i. Grunnen var rett og slett at diameteren var bortimot 1 cm større på den nye skiven enn den gamle. Altså var det ca. 0,5 cm "ekstra" metall rundt hele veien. Boltehullene og alt så likt ut, så det er nok riktig skive jeg har fått. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan få fikset dette? Noen steder de kan "frese" det til for en billig penge? Eller har jeg rett og slett fått feil skive? Fikk i hvert fall satt på nye bremseklosser, så jeg er halvfornøyd. Takker for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 26, 2013 fått feil skive 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2013 Er det mest sannsynlig eller helt sikkert? Det er mitt største håp ... I så fall er det bare å få dem byttet i riktige skiver! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2013 ja, må jo være feil om dem er 1 cm for store. Passer di ikke så er det feil. Er sikkert flere typer til dim bil. mål diameter på dine gamle og dra og bytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2013 Takk! Det skal jeg få til ja, må jo være feil om dem er 1 cm for store. Passer di ikke så er det feil. Er sikkert flere typer til dim bil. mål diameter på dine gamle og dra og bytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 26, 2013 Hvis du skriver inn reg nr hos biltema.no, så skal du få opp rett deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2013 Jeg vet at Audi oppgraderte bremsene på alle modeller i 80-serien i 1993, så hvis din Cabrio er en 1992, så skal den ha 256 mm skiver, mens 1993 og nyere har 280 mm skiver. Alternativet er å skifte caliperholdere også, så får du på de krafitgere 280 mm skivene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 26, 2013 Jeg vet at Audi oppgraderte bremsene på alle modeller i 80-serien i 1993, så hvis din Cabrio er en 1992, så skal den ha 256 mm skiver, mens 1993 og nyere har 280 mm skiver. Alternativet er å skifte caliperholdere også, så får du på de krafitgere 280 mm skivene. Takk skal du ha for godt tips! Med andre ord: Jeg står fritt til å velge mellom å skifte caliperholdere eller å bytte skivene inn i den litt mindre utgaven. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2013 Den reg-nr funksjonen på biltema er en bøtte med . Det er mye lettere å laste ned katalogen i PDF format. Hvis skivene er 1cm for store har du nok helt sikkert fått feil. Det er bare å stikke tilbake å bytte inn i en ny. Hvis ikke Biltema har kan du stikke innom Autorek på Minde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 28, 2013 Om du bytter til større skiver enn det som er orginalt på bilen må du innom biltilsynet og få det godkjent og skrevet inn i vognkortet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2013 Den reg-nr funksjonen på biltema er en bøtte med . Det er mye lettere å laste ned katalogen i PDF format. Hvis skivene er 1cm for store har du nok helt sikkert fått feil. Det er bare å stikke tilbake å bytte inn i en ny. Hvis ikke Biltema har kan du stikke innom Autorek på Minde Helt enig, den reg-nr. funksjonen er sikkert fin og grei på mange områder, men den førte tross alt til at jeg fikk feil bremseskiver. Håper Biltema har inne den riktige størrelsen til bilen min (256 mm), ellers prøver jeg meg på Autorek'en! Takk for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...