#1 Skrevet September 26, 2013 Har en 01 vw passat tdi 4 motion som brått begynner å fuske som fy,samtidig som at ESP lampe lyser. Når jeg stopper og starter bilen igjen er ting som det skal være. Hvorfor oppfører bilen seg sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2013 Hadde samme på min 2000 golf. den gikk i nødmodus i tillegg. stoppa bilen og starta igjen, da gikk den greit en liten stund. det var dynamo som var dårlig, i tillegg til at jeg måtte bytte batteri. mål hvor mye spenning du har når bilen sviver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2013 Sjekk om noen i lokallaget ditt kan hjelpe deg med å lese ut feilkoder, det er nok en giver eller noe som jukser litt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2013 Kan faktisk være luftmassemåler. Har aldri skjønnt hvorfor, men når den ikke er ok så lyser ESP-lampa av en merkelig grunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2013 LMM er helt ny. Når jeg feilsøkte for 2 uker siden fikk jeg feil på dyse 2 men denne feilen har ikke kommet tilbake på hiddenten etterpå. Men ESP?? Den har jo ikke noe med disse symptomene å gjøre vel? Kan faktisk være luftmassemåler. Har aldri skjønnt hvorfor, men når den ikke er ok så lyser ESP-lampa av en merkelig grunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 29, 2013 Den soter også mer nå enn tidligere ved pådrag...Fuskingen er veldig varierende,noen ganger lite merkbart andre ganger helt jævlig. Kan det være diesel filteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 29, 2013 Den soter også mer nå enn tidligere ved pådrag...Fuskingen er veldig varierende,noen ganger lite merkbart andre ganger helt jævlig.Kan det være diesel filteret? Hvis den soter så tyder det på at den får forholdsvis mye diesel i forhold til luft = neppe dieselfilter. Tipper nok heller at det har noe å gjøre med noe som styrer blandingsforholdet. Temp.følere,luftmassemåler og ladetrykksmåler er noen av tingene som jeg ville ha sett mot, men for å få enkelt svar på dette så må den nok kobles til vag-com eller feilkodeleser. Du sier at luftmassemåler er helt ny, er du sikker på at tilkbling/plugg på den er helt ok. ESP-lampa sammen med at motor ikke funker pleier å være luftmassemåler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 29, 2013 Når jeg byttet LMM skal det sies at når jeg tok av kontakten så falt det ut noen veldig smp biter av det som er inni kontakten men dette utgjorde ingenting når jeg skulle sette den på plass igjen da den klikket fint på plass. Leser fra tidligere forum at noe skriver det kan være ledningsnettet til dysene? Jeg fikk feil på LMM(mekanisk feil) og dyse nr 2 når jeg feilsøkte for en 14 dgr tid siden.Kan dette ha noe å si? Feilen kom forøvrig aldri tilbake etter den var slettet. Hvis den soter så tyder det på at den får forholdsvis mye diesel i forhold til luft = neppe dieselfilter. Tipper nok heller at det har noe å gjøre med noe som styrer blandingsforholdet. Temp.følere,luftmassemåler og ladetrykksmåler er noen av tingene som jeg ville ha sett mot, men for å få enkelt svar på dette så må den nok kobles til vag-com eller feilkodeleser. Du sier at luftmassemåler er helt ny, er du sikker på at tilkbling/plugg på den er helt ok. ESP-lampa sammen med at motor ikke funker pleier å være luftmassemåler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2013 -16685 Feiltenning sylinder 1 -17964 Ladetrykk regulering -17552 Luftmassemåler mekanisk feil -18074 Pumpeventil innsprøytningsdyse sylinder 1 Dette er feilkodene jeg fikk sist...Noen forslag? Hvis den soter så tyder det på at den får forholdsvis mye diesel i forhold til luft = neppe dieselfilter. Tipper nok heller at det har noe å gjøre med noe som styrer blandingsforholdet. Temp.følere,luftmassemåler og ladetrykksmåler er noen av tingene som jeg ville ha sett mot, men for å få enkelt svar på dette så må den nok kobles til vag-com eller feilkodeleser. Du sier at luftmassemåler er helt ny, er du sikker på at tilkbling/plugg på den er helt ok. ESP-lampa sammen med at motor ikke funker pleier å være luftmassemåler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 23, 2013 Har du byttet hele LMM (røret) eller bare selve innsatsen (med 2 skruer?) En kompis hadde en A4, riktignok 1,8t, med veldig like symptomer, og han hadde montert LMM feil vei, altså "motstrøms" i luftveien, om du skjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 23, 2013 Satte den samme vei som den gamle..Husker ikke i farta hvem vei pilene pekte men mener det var mot torpedoveggen(luftfilterboksen blir det vel) Men tingen er at feilene er ikke permanente men kommer tilbake til og fra Har du byttet hele LMM (røret) eller bare selve innsatsen (med 2 skruer?)En kompis hadde en A4, riktignok 1,8t, med veldig like symptomer, og han hadde montert LMM feil vei, altså "motstrøms" i luftveien, om du skjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 24, 2013 Pilene skal vel peke i luftretningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 24, 2013 Korrekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 24, 2013 Pilene skal vel peke i luftretningen? Pilen pekte ut fra luftfilterboksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 25, 2013 Kan det være Turbo Charger Boost sensor? Koblet fra den idag og da lyste ESP lampen men det vibrerte ikke? Men jeg mistet masse motorkraft.Koblet den til igjen så var kraften tilbake.Kan kanskje være tilfeldig? Hvordan skal bilen oppføre seg når man tar av kontakten til LMM da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...