VW Derby1977 - Mjuk/treg fjøring bak etter montering av senkesett

Anbefalte innlegg

Monterte senkesett på Derby'n i går av merke TA Technix. Probleme er at fjøringen bak er veldig myk, og jeg trykker bilen lett ned til hjula tar oppi skjermene. Kan nesten virke som der er manglende fjørspenn i fjøra eller noe i den dur. Noen som har vert bort i lignende problemer med samme merke, eller på andre dempere? Kan luft i demper vere en årsak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lavt har du plassert justerings mutteren?

Løsnet du boltene som går gjennom foringene der aksling er festet i karosseriet? Vis ikke så er det foringen som tar all vekten og tvinger bilen høy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har justert mutteren til litt over halva. Har ikke løsnet bolten, men bilen får riktig/fin høyde fordi. Virker som at fjørene ikke har noe visjon, og at den kun demper på støtdemperene. Kan det vere bare å løsne bolten og stramme den igjen i riktig høyde?

Virker som at fjørene ikke gir noe virkning, som om de er for mjuke eller har manglende fjørpress

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummien holder godt fast. Så den må løsnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme kitet på min og den er skikkelig stiv i demperveien både foran og bak, veldig lite bevegelse om jeg legger vekt på den, ikke hatt noe problem med det du beskriver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skifte bærekulene forran til riktig dimmensjon før jeg får prøvd bilen. Mulig det skal vere slik også, bare reagerte litt på at den var så myk på fjøringen. Er sikkert litt lavere din Anders, så blir vell stivere deretter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir stivere jo høyere de er, såfremt du ikke bunner demperen. Høyere kjørehøyde = mer komprimert fjær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skifte bærekulene forran til riktig dimmensjon før jeg får prøvd bilen. Mulig det skal vere slik også, bare reagerte litt på at den var så myk på fjøringen. Er sikkert litt lavere din Anders, så blir vell stivere deretter.

I utgangspunktet skal fjøra være like stiv uansett høyde, noe som er poenget med en coilover. Den komprimeres av vekta på bilen uansett.

Eneste som kan ødelegge er om den senkes så lavt at den ligger på bumpstoppen og ikke gir demperen noe rom å bevege seg på eller at den skrus så høyt at fjøra blir komprimert mer en vekta på bilen ville gjort, begge deler vil resultere i en stivere bil, ikke mykere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn så trenger bare golf mk1 med samme senk et pump med jekken fra jekken treffer bilen bil første hjulet letter fra bakken.

Og den presses bare 1cm ned med 4 i bilen.

Du må enten skrue den opp 5cm så du får spenn i fjørene eller løsne boltene så foringene kommer på rett plass og bilen ligger på fjørene i stedet for spennet i foringene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.