#1 Skrevet September 27, 2013 (endret) Løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2013 Bildene funker ikke. Eg monterer side festene først mens motor henger i elefanten og så lander eg på det bak mot torpedo før det fremme monteres. Sikker på at Passajerside festet er sveist på korrekt plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2013 Har du sveist om festet i det hele? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2013 Løsne selve motorforingen litt fra festebraketten på girkasse den har ovale hull sånn at den kan justeres noe fra side til side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 27, 2013 Feste på passasjerside skal jeg sveise nå. Er derfor jeg vil ha det 100% før jeg sveiser noe Visst jeg løsner på girkassefeste og i front så er det fremdelses ganske skjevt Mulig jeg ikke får den til å henge i "senter" slik den skiler seg i girkasse feste der. Skal prøve litt mer risling med løse bolter. Ser dere bildene nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2013 Sveising av festet er en spesiell plass. Festet i front kan flyttes mange cm alle veier. Du bruker komplett bakre festet som hører til 020 kassa? Bildene funker ikke. Kikket på photobucketen din og der er ingen bilder av motor rom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 27, 2013 (endret) Feste skal være til 020 kassa ja. Var rart det med bildene! Prøver igjen... Bruker jo IMG linken jeg får på Photobucket!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 27, 2013 http://s1086.photobucket.com/user/Bjornar1990/media/IMG_0295.jpg.html Funker ikke hos meg i hvertfall, kan opne de andre bilene du har på photobucket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 27, 2013 Der kom et! ca 1.5cm kan justeres v/h på førersiden. Braketten inne på bilen har ovalt hull og mutteren er flyttbar. Og armen under bilen kan vries litt som sammen med sideveis forflytting i de eksentriske hullene på braketten gir mye bevegelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 27, 2013 Ble ikke smartere på dette bilde greiene gitt... Men ok. Da må jeg prøve med litt mer lirking, så får jeg se hva som skjer. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 17, 2013 Da har jeg prøvd mer på å få dette til å stemme. Har løsnet på alle fester, å prøvd alle mulige veier. Men når dette girkassefeste er montert, er hele motoren for mye mot førerside. Legger ved et bilde der kun girkassefeste er montert, og motoren henger i talje. Da ser dere at girkasse er helt modt karoseriet. Noen ideer til hva som er feil her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 18, 2013 100% sikker på at det festet er til 5 trinn kasse? Sett på girkasse side festet så ser du hvor mye feil du er plassert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 18, 2013 Er det forsjeld på bakre girkassefeste på 4 og 5trins 020kasse ? Festene har han fått av meg så tror di er riktige.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 18, 2013 Ble usikker nå, men det der er veldig feil plassering... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 20, 2013 Skal ta bilde med side girkassefeste imorgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 20, 2013 Jeg har feste til 4 trinns fra en 1.3. Men det ser jaffal ikke ut til og stemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 20, 2013 Du får komme bort her å ta ein titt evt noen mål står 3 einsere utfor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 20, 2013 Ja, må nesten gjør det. Godt eg har en einser guro i nærheten Sende deg en mld eg, så ser du om det passer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 20, 2013 ja bare gi en lyd du. kommer til å jobbe noen lange dager ,så ikke sikkert du får napp på første forsøk men me får alltid til noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 20, 2013 Jeg kikka på en motor/gir jeg har stående på lager her nå innfestinga er lik der, så det er i orden. Derimot synes jeg at festet du skrur i gulvet har hull som er merksnodig langt til venstre. Nå er det noen år siden jeg skrudde dette på "daglig basis", men jeg mener å huske at de festene jeg har holdt i hånda har hatt hull i midten. Mulig det du har er til ikke-020-kasse. Jeg ser at du ikke har festa girkassefestet i rammevangen. Det må være en forutsetning for å kunne danne seg et bilde av hvor ting skal være. I alle fall blir ting litt mer håndfaste når dette er på plass. Nå har jeg heller ikke gjort et slikt motorbytte, men det har derimot min gode venn Gøran Aandal gjort. Jeg er temmelig sikker på at det er merka av på rammevangen hvor motorfestet skal være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 21, 2013 Ja mulig det er for langt mot førerside. Har tenkt tanken jeg og. Viss jeg fester Girkassefeste i rammevangen, så står alt i spenn. Er derfor jeg har tatt av dette, for å vise hvor langt mot førerside motoren blir. Får ta med målebånd bort til Lasse å kikke litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 22, 2013 Antar du er klar over at "armen" som går under bilen kan flyttes "alle veier"? Ved hjelp av de relativt romslige hulla der kan du flytte enden mot motoren 2-3cm sideveis og 2cm frem-bak. Det er det feste eg setter på sist. Angåden plassering på festet i vangen på passasjer side er det et hakk i vangen som skal vere i senter på festet (vis ikke hukommelsen svikter meg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 23, 2013 Ja merker det er litt å slingre på. Nå festet jeg alle fester uten om det jeg må sveise. Tok et bilde som viser hvordan det siste feste henger i forhold til dette hakket i vangen. Det henger jo ikke helt i senter her, jeg må bruke kraft å dra godt til før festet er sentrert med hakket i vangen. Ser dere et, eller to bilder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 23, 2013 Ser helt normalt ut det der. Mye flex i bak foringen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 23, 2013 Allright! Da får jeg ta noen mål på en av Lasse sine. Så blir det å sveise på feste. Tusen takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...