Audi s4 92moddel ABS lampe lyser, feilsøke system

Anbefalte innlegg

hei, skal nå feilsøke på abs systemet på en audi s4 92 moddel, denne lampa har lyst sisden jeg kjøpte bilen, men må fikses nå for å få den eu godkjent, har målt sensorene forran til 900 ohm og 1200ohm, er det rett fremgangsmåte å måle motstanden? og i tilfelle hva skal motstanden være?

er det noe annet jeg eneklt kan teste? eller har noen tips for hvordan jeg skal gå fram

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motstand du har målt ser ut til å være riktig. Letteste er vel å få lest ut feilkode med vag com. Alternativt kan du kople opp ett oscilloskop til hver av sensorene mens du snurrer du på bremseskiva eller hjulet. Juster sensorene inn og ut til du får fram tydelige kurver. Skal veldig lite til før du mister signalet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bilen på verksted nå, og de har funnet ut at det mangler strøm inn på abs styreenheten under baksetet, sikringen er hel og strøm der, men ikke bak inn på boksen, er det noen som har vært borte i dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått det i orden, og viste seg at det er hovedhjernen til abs systemet som var ødelagt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den som ligger under setet bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.