#1 Skrevet September 28, 2013 (endret) heisann har sett i det siste at det lekker diesel under min allroad 2.5tdi 2000mod. er foran høyre bakhjul. noen kjente svakheter som folk vet om der?? har ikke hatt bilen på bukk enda, men skader ikke spørre om råd =) mvh. espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 3, 2013 hadde bile på bukken i dag å byttet olje og filter da fikk jeg kikket litt der hvor diesel lekkasjen er. ser det har lekket ved tanken på passasjer siden. virker som det kommer ovenpå tanken. går det an å inspiserer ovenfra. for eksempel under baksete???? espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 3, 2013 hadde bile på bukken i dag å byttet olje og filter da fikk jeg kikket litt der hvor diesel lekkasjen er. ser det har lekket ved tanken på passasjer siden. virker som det kommer ovenpå tanken. går det an å inspiserer ovenfra. for eksempel under baksete???? espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 4, 2013 På B5en min har jeg et lokk i bagasjerommet jeg kan skru opp, regner med at du har noe lignende under baksetet eller i bagasjerommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2013 På B5en min har jeg et lokk i bagasjerommet jeg kan skru opp, regner med at du har noe lignende under baksetet eller i bagasjerommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2013 hadde opp lokket under baksetene her om dagen, var det lokket hvor tankarmaturen sitter under. der virket det som det har vært noe form for lekkasje i flere år hehe. brukte en hel boks wd-40 og masse papir for å få det reint igjen hehe. etter en stund med rensing fant jeg ut at lokket til tankarmaturen faktisk var hvit og ikke sort hehe. sier sitt om hvor mye diesel og støv/dritt det var der:p Men etter å ha rengjort så startet jeg opp i håp om å se lekkasje, meeeen neida ikke antydning til noe. Skal være sagt at denne lakksjen kommer å går litt hehe. Kjører nå konstant uten baksete og med en skrutrekker. så nå ser jeg under lokket flere ganger om dagen. Så faktisk antydning til diesel oppå lokket i dag. Det jeg håper på er om noen her på forumet har en sprengskisse over tanken,tankarmaturet og rørføringen fra tanken? mvh. espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2013 Jeg har muligens en lignende lekkasje. Hos meg er det tegn på at diesel har fuktet tanken, men aldri nok til det renner. Er det likt med deg? Fint om du finner ut av noe så kan jeg benytte meg av den kunnskapen;) Legger ved noen skisser for hjelp på veien:) Her er nok av koblinger for kontroll: faint : [ATTACH=CONFIG]208049[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208050[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208051[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208052[/ATTACH] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2013 fytte helvete å mye greier da!!!! var mere enn hva jeg kunne tenke meg ja hehe:o men men, hadde et lite gjennombrudd i dag ligger tydelig diesel oppå tankarmaturlokket på passasjersiden. så har vel konkludert med å bytte den pakningen som sitter mellom tanken og armaturlokket: rolleyes høres forresten ut som vi har samme problemet. har du kikket under lokkene under baksete?? - - - Updated - - - har du delenummer til ale disse tallene også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2013 er det forresten en tank til bensin eller diesel?? kjente meg ikke heeeelt igjen: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 6, 2013 I følge ELFA er dette til diesel, og går man på vagcat.com så ser det ut til at det er samme tanken for diesel og bensin. For meg ser det ut til at pumpedelen ligger lavere enn øvre del av tanken, så ser du en sammenheng mellom nivå på tanken og lekkasje? Du er sikker på at dieselen ikke kommer fra rørene som ligger ved påfyllingen? Legg gjerne ut bilder. Delenr på pakningen skal være 8E0919133B, men sjekk gjerne opp på vagcat selv. Legger ved et fotografi av en slik tank, så kan du se om det er mer kjent... Hva lekkasjen min gjelder, så kan den ikke være så alvorlig. Det var NAF som tipset meg om min, og Møller sier ingenting om denne ved sine kontroller. Betyr ofte at det er et vanlig syn som kommer med elde på VAG biler. [ATTACH=CONFIG]208083[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208084[/ATTACH] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 6, 2013 Du kan også prøve og løsne på lokket å se etter skader på pakningen, jeg brukte treklosse og hammer for og banke skiten på plass igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 7, 2013 skal hente ny pakning på møller når jeg får tid. er nok det som er problemet hos meg- virker som den lekkasjen har vært der i flere år. ble opplyst om at det var en pakning som måtte byttes hvis man åpnet lokket for eventuelt å bytte fødepumpe. noe som har vært bytte på min bil engang. sikkert brukt pakning om igjen her. kommer med en oppdatering når jeg har byttet;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 7, 2013 problemet mitt er at det samler seg diesel oppå det hvite lokket til tankarmaturen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 12, 2013 da er pakningen byttet. brukte alt jeg hadde av avfetting som jeg sprayet rundt for å fjerne diesel og drit, så skylte jeg med masse vann. Da ble det endelig så og si rent der. da gjenstår det bare å se om det hjelper=) Den gamle pakningen så igrunn grei ut men den nye så en anelse tykkere ut så lever i håpet=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 20, 2013 virker som det var den pakningen jeg byttet ut som var problemet hos meg lykke til med fiksing av fïksing av lekkasje hos deg Jan Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...