Anbefalte innlegg

Kjøpe nylig en golf 4 stasjonsvogn med ATD motor. Bilen hadde vist nok akkurat fått turbo-rehab. Dette var jeg veldig skeptisk på siden bilen "plystret" noe voldsomt. nå 6mnd senere ser jeg at bilen bruker olje, masse olje. og det svetter mye rundt turbo, EGR ventil og luft + eksos manifold. virker selvfølgelig som om det er turbo, men kan det være andre ting som gjør dette? og er det vanskelig jobb og bytte eller reparere denne turboen?

 

Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beste er vel å få taki en ny bytte turbo. er ikke så vanskelig å bytt turbo, men skader ikke at du har fikla nedi der før!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 1 liter på 1000km. Har fått tak i en turbo fra ebay til ca 2500... det er jo en grei deal, turboen har gått ca 100 000 og var i bra stand. vet ikke om andre som selger disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 1 liter på 1000km. Har fått tak i en turbo fra ebay til ca 2500... det er jo en grei deal, turboen har gått ca 100 000 og var i bra stand. vet ikke om andre som selger disse?

 

Er en del olje det. På enkelte audier og vw så er faktisk ikke det over normalen tror det eller ei, men det er av nyere type. Er du sikker på det er turboen som er tullete da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er vel ikke helt sikker nei... men på en annen side så skal ikke turboen plystre så sinsykt høyt? man hører den lett inne i huset bare på vanlig gasspådrag (fra 1200opm og oppover). Turboen ble kjøpt hos TSI Bildeler i oslo og etter samtale idag fant jeg ut at dette var en bytteturbo som var rehablert.... uansett kan ikke dette stemme?? og hvor ellers forsvinner oljen tror du? Jeg også har hørt fra noen at turboene skal forsyne seg ganske mye pga. overdrevet smøring, men dette har jeg vanskelig for og tro da nye biler leveres med longlife olje og 30 000 intervaler. Da skal jo ikke bilen fylle olje som koster 1000pr liter innen intervallene? uansett takk for tilbakemeldinger så langt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen er sikkert "overhalt" men ikke VSR balansert etterpå, hylelyden er pga ubalanse og ubalansen tar fort knekken på opplagring osv og oljeforbruket øker. Litt ubalanse gjør fort mye skade når du snurrer innmaten med 200.000+ RPM. Du skal fint kunne kjøre 15k km uten å etterfylle olje på en frisk TDI motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen er sikkert "overhalt" men ikke VSR balansert etterpå, hylelyden er pga ubalanse og ubalansen tar fort knekken på opplagring osv og oljeforbruket øker. Litt ubalanse gjør fort mye skade når du snurrer innmaten med 200.000+ RPM. Du skal fint kunne kjøre 15k km uten å etterfylle olje på en frisk TDI motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.