Vinterdekk 17" hva skal jeg gå for?

Anbefalte innlegg

Vinter'n nærmer seg og må gå til innkjøp av vinterdekk.

noen som har tips til hvordan dekk jeg skal gå for?

er på lærlinglønn så har ikke så alt for mye å bruke.

dekk dim 225/45-17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pigg eller piggfritt?

jeg gleder meg til å prøve Michelin XIN-3, om det er bedre enn forgjengeren blir jeg meget fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt på goodyear ultragrip ice piggfritt i 2 år. Veldi fornøyd med det.

Skal prøve samme dekkene med pigg på den andre bilen min i år. Scoret likt med nokian hakka på test.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville gått for 205/50-17 da dette er en mye bedre egna vinter dimensjon,

kjørt mye på den dimmen selv i Nokian hakkapelita 7 synes dette har funka knall bilen de sitter på er en 2010 A3tdi quattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/50R17 er ofte en billigere dekkdimensjon enn 225/45R17 også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at med smalere dekk får man høgere marktrykk, noe som kan være meget positivt :)

Pirelli dekkene skal faktisk være gode, ville kjøpt 205/45-17 :)

 

Kjører selv på 185/65-15, får Hakka dekk for under 1000-lappen pr stk i den dimensjonen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig positivt overraska over Kumho Izen KW22 eller hva de nå heter! Bedre enn tidligere generasjoner Hakkapeliitta som jeg har hatt, både på støy og veigrep :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakka 7 er et bra dekk, MEN piggene sitter ikke i nærheten så godt som på hakka 4/5. Kjørte 225/45/17 hakka 4 på A5 B5. Positivt overrasket til tross for bredden, men som nevnt er 205/50 et bedre/billigere alternativ om du ikke skal ha de på en veldig brei felg da :) har vurdert å kjøpe hakka 8 fra bythjul.com da de idiotisk nok ikke er lov å selge i norge :P (svenske utgaven av byttdekk.com)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakka 7 er et bra dekk, MEN piggene sitter ikke i nærheten så godt som på hakka 4/5. Kjørte 225/45/17 hakka 4 på A5 B5. Positivt overrasket til tross for bredden, men som nevnt er 205/50 et bedre/billigere alternativ om du ikke skal ha de på en veldig brei felg da :) har vurdert å kjøpe hakka 8 fra bythjul.com da de idiotisk nok ikke er lov å selge i norge :P (svenske utgaven av byttdekk.com)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører Nokian Hakka R 205/50-17 og er megafornøyd, som jeg alltid har vært med Nokian dekkene sommer som vinter. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører Nokian Hakka R 205/50-17 og er megafornøyd, som jeg alltid har vært med Nokian dekkene sommer som vinter. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt Nokian Hakka RSi på Passat 3BG i 205/50R17 tidligere. Veldig godt fornøyd.

Sist vinter kjørte jeg Nokian Hakka r i 205/50R17 på Touran og er strålende fornøyd.

Nå har Hakka kommet med en ny og videreutviklet versjon Hakka R2.

 

205/50R17 er etter min mening en "dugandes" dimmensjon på vinteren.

Mange vil nok sverge til 225/45R17, men personlig er jeg redd for at disse vil "flyte" litt for lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt Nokian Hakka RSi på Passat 3BG i 205/50R17 tidligere. Veldig godt fornøyd.

Sist vinter kjørte jeg Nokian Hakka r i 205/50R17 på Touran og er strålende fornøyd.

Nå har Hakka kommet med en ny og videreutviklet versjon Hakka R2.

 

205/50R17 er etter min mening en "dugandes" dimmensjon på vinteren.

Mange vil nok sverge til 225/45R17, men personlig er jeg redd for at disse vil "flyte" litt for lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte Nokian Hakka R i 235/35/19 og det var fenomenale dekk, til og med med så lav profil. Skulle egentlig ha Continental i år men fikk en god deal på Hakka R2 så kommer til å prøve de i 225/50/17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte Nokian Hakka R i 235/35/19 og det var fenomenale dekk, til og med med så lav profil. Skulle egentlig ha Continental i år men fikk en god deal på Hakka R2 så kommer til å prøve de i 225/50/17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.