Anbefalte innlegg

Kjøpte en 2006 mod A6 i sommer med luftfjæring gått 90000km. Før jeg kjøpte den var luftbelg på høyre side bak byttet. Så imidlertid ganske fort etter jeg fikk bilen at venstre side også var lekk siden bilen "lå nedpå" når den stod over natten. Kjøpte ny luftbelg i Tyskland under en ferietur i sommer og fikk byttet denne på Møller nå forrige uke sammen med en 90000km service. Kjørte i 2 dager før jeg plutselig hørte et smell under kjøring med tilhenger (ikke tung) og bilen datt sammen bak på den siden som akkurat var byttet luftbelg. Bilen tilbake på verkstedet i dag og er spent på hva som kan ha skjedd. Det jeg lurer på sånn i forkant av dommen, er det mulig å skade belgen noe på et vis slik at den kan ryke med en gang (hvis det er det som har skjedd)? Evnt andre ting folket har vært ute for?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var dommen klar fra Møller, luftbelg eksplodert, bare å bytte til en ny.. Den de satte på først var fra Miessler Automotive i Tyskland (air-suspension-shop.com) kjøpte den der i sommer. Må ha vært fryktelig dårlig sier de på verksted, holdt i 2 dager og ca 300km. Hadde riktignok tilhenger etter, men den var ikke spesielt tung. Så jeg måtte bare godta å kjøpe ny original luftbelg og få satt på den siden jeg skal bruke bilen på langkjøring til Østerrike nå til helgen i høstferien. Får heller ta diskusjonen senere..

Så til det store spørsmålet: kan denne delen virkelig ha vært så dårlig? Virker jo som et seriøst firma. Andre med erfaringer herfra? Jeg vil jo prøve å reklamere til de, men tviler jo på at det nytter..

Kan det ha skjedd noe med belgen under montering? Selvfølgelig ikke var svaret fra Møller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel fra Arnott som demperen kom ser det ut for, siden air-suspension-shop.com selger derfra.

Hadde tilsvarende problem med en demper foran til min allroad. Da var det en 0-ring som smalt som et skudd.

Jeg klaget direkte til Arnott (bestilte fra dem direkte), og de sendte meg nye deler, ikke bare ny O-ring... Har fungert bra siden.

Se https://www.arnottindustries.com/

Garanti:

What is the Arnott Warranty on Air Suspension parts?

Some parts sold to United States customers have a Limited Lifetime Warranty. Others, including compressors, have a one-year warranty. International orders come with a two-year warranty on shocks and struts and a one-year warranty on compressors. The Arnott Warranty is non-transferable. If a part is defective Arnott will either replace or repair that part, as long as it is within the warranty period and proof of purchase is available. Arnott does not offer a warranty on commercial vehicles. Improper use or installation is not a manufacturer's defect.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.