#1 Skrevet Oktober 1, 2013 (endret) Tror jeg har sånn parkeringsvarmer på A8-en, fikk med en fjernkontroll type kjempesvær med lang uttrekkbar antenne Det står Webasto på den, og et nummer: G119156F. Byttet batterier på den, og skulle teste idag morges da det var is på vinduene, men når jeg trykket på knappen skjedde det fælt lite egentlig. EDIT, er vist en Telestart T60, bare med Audi logo på. Noen som har noe manual eller noe liggende på dette? Jeg tror jeg har en på tysk da, men den kan jo også være til noe helt annet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2013 Når du trykker på venstre knappen skal det begynne å blinke i dioden. Gjør det det? Prøve og trykk på høyre knapp(stopp) og deretter venstre igjen. Du skal høre at Webastoen starter med en gang. Forøvrig er det 2 "showstoppere". 1. Tank er på reserve 2. Spenning på batteri for lavt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2013 Hm, testet bare innefra, så jeg hørte ikke hva som skjedde. Ingenting hadde skjedd når jeg kom ut iallefall. Får teste når jeg har litt bedre tid på morran, hadde vært gøy å få dette igang før vinteren, så ser jeg for meg at vinteren straks blir litt bedre Burde dog vært tidsur, så slipper jeg å gjøre noe, men kan jeg skru på dette fra senga når jeg våkner, så hjelper jo det ganske mye. Jeg så ikke noe diode som blinka, men tanken min er full og batteriet er helt nytt i august (byttet på verksted av forrige eier) så jeg går utifra at det er på stell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2013 På a6 er det tidsur inne i den en luka på førerdøra,vet ikke om det er det på a8,men du kan sjekke litt om det er gjemt noen plass,hadde en 98mod a6 med slik fjernkontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2013 Tror jeg har sånn parkeringsvarmer på A8-en, fikk med en fjernkontroll type kjempesvær med lang uttrekkbar antenne Det står Webasto på den, og et nummer: G119156F.Byttet batterier på den, og skulle teste idag morges da det var is på vinduene, men når jeg trykket på knappen skjedde det fælt lite egentlig. EDIT, er vist en Telestart T60, bare med Audi logo på. [ATTACH=CONFIG]206003[/ATTACH] Noen som har noe manual eller noe liggende på dette? Jeg tror jeg har en på tysk da, men den kan jo også være til noe helt annet Hvis du har Webasto så skal du sannsynligvis ha ett panel som vist på bildet. Jeg ville ha startet feilsøkingen med å trykke på knappen helt til venstre. Hvis varmeren starter da (det hører du), så vet du at det enten er fjernkontrollen eller motakeren som sannsynligvis ikke virker. Mottakeren skal være plassert i bagasjen på venstre side. Hvis du finner ut at du ikke har webasto, det vil si bare fjernkontrollen.. så kan du selge den til meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2013 Fra 1999/2000 mod kom det innstilling via menyen på instrumentpanelet. Jeg har ikke sånn som det på bildet over. Dioden er på fjernkontrollen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2013 Min A8 er en 2000 modell. Jeg fant ut at menyen til Webastoen var integrert i menyen i instrumentpanelet ja, måtte bare sette meg ned å få oversatt noe tysk, så fant jeg det Det er ikke noe liv i dioden på fjernkontrollen tross nye batterier, men den kan jo ha tatt kvelden hele greia, tar den med på jobb å måler den, for å se om den faktisk sender noe, men fjernkontrollen blir jo da litt overflødig da jeg fant timeren. Men den er jo uansett kjekk å ha om jeg trenger å starte varmern til tider timeren ikke dekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 2, 2013 Bare for ordens skyld. du har satt inn 1.5 V batterier? Det er lett å ta feil siden 12V har samme størrelsen og ble brukt på fjernkontroller i gamle DEFA alarm fjernkontroller f.eks. Det går an å kode om instrumentpanelet til engelsk(eller svensk tror jeg). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 2, 2013 Bare for ordens skyld. du har satt inn 1.5 V batterier? Det er lett å ta feil siden 12V har samme størrelsen og ble brukt på fjernkontroller i gamle DEFA alarm fjernkontroller f.eks. Det går an å kode om instrumentpanelet til engelsk(eller svensk tror jeg). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 2, 2013 Satte inn 1.5v ja Yeah, må bare få tid til å få noen med VCDS til å fikse for meg, evt så har jeg bestilt meg kabel selv nå da jeg ser fordelene ved å ha en slik når jeg har nyere Audi plutselig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 2, 2013 Satte inn 1.5v ja Yeah, må bare få tid til å få noen med VCDS til å fikse for meg, evt så har jeg bestilt meg kabel selv nå da jeg ser fordelene ved å ha en slik når jeg har nyere Audi plutselig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 2, 2013 Til info: Det er en spesiell kodeprosedyre for fjernkontroll og mottaker. Skal se om jeg finner den senere. De må "parres". Dette gjøres ikke via VAGCOM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 2, 2013 Til info: Det er en spesiell kodeprosedyre for fjernkontroll og mottaker. Skal se om jeg finner den senere. De må "parres". Dette gjøres ikke via VAGCOM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 3, 2013 Ja, det har jeg sett, var en sikring eller noe som skulle taes, og trykke og holde på fjernkontrollen og noe.. Må det gjøres hver gang batteri har vært ute av bilen kanskje? Men jeg tror fjernkontrollen er knas, da det er lite liv i den, ikke noe liv i dioda når jeg trykker på den. Går det ann å bytte fjernkontrollmottakeren, så får jeg den nyere fjernkontrollen også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 3, 2013 Ja, det har jeg sett, var en sikring eller noe som skulle taes, og trykke og holde på fjernkontrollen og noe.. Må det gjøres hver gang batteri har vært ute av bilen kanskje? Men jeg tror fjernkontrollen er knas, da det er lite liv i den, ikke noe liv i dioda når jeg trykker på den. Går det ann å bytte fjernkontrollmottakeren, så får jeg den nyere fjernkontrollen også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 7, 2013 Må det gjøres hver gang batteri har vært ute av bilen kanskje? Går det ann å bytte fjernkontrollmottakeren, så får jeg den nyere fjernkontrollen også? Nei den husker dette selv om batteriet koples fra. Det går an. Det finnes flere nyere varianter som kan brukes. Det er ikke nødvendigvis "bolt-on", men med litt omkopling går det. Har forøvrig tenkt litt på å montere en GSM basert mottaker. Så det når jeg søkte på Ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 8, 2013 Får se hva jeg finner på ebay, om jeg ikke klarer å puste liv i denne fjernkontrollen, ligger nå i deler på arbeidsbenken min GSM sender hadde ikke vært dumt det heller nei, hm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 8, 2013 E det tillegsvarmer det kalles om man ikke har noe panel noen plass ? Må man inn med vagcom for å se om det fungerer? Jeg har sett brenneren står langt nede rett bak høyre innerskjerm A8 D2 2.5 tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 8, 2013 Kan kjøre test med vagcom på denne ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 16, 2013 Fikk endelig kodet om instrumentpanelet til engelsk, og da forstår jeg menyene til aux heater / aux vent litt bedre. Prøver jeg å starte den fra menyene, så skjer det ingen verdens ting. Det dukker opp et lite ikon i klokka som blinker, det er alt. Jeg får ikke kontakt med noe aux heater med vagcom på 18. Er ikke alle originalmonterte koblet på canbussen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 18, 2013 Jeg tror forøvrig at denne årsmodellen kommuniserer vi K-line som er diagnose bussen til VAG. Canbus kommer noe senere. Får du ikke kontakt via Vagcom så er det litt showstopper. Instrumentpanelet kommuniserer på samme måte så da er det ikke rart at det ikke fungerer. Sjekk kablingen. Virker Vagcom mot andre ECU'er motor, ABS etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 18, 2013 Vagcom virker mot de andre ECU-ene ja, får bare ikke noe svar på aux. heater. Iom at jeg ikke får startet den via instrumentpanelet osv, så skal jeg sjekke en litt vesentlig ting, sikringen Kan jo være der det stopper opp litt. Sist service på webastoen var i 08 står det på den, så den har nok virket da en stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 18, 2013 Her har du verkstedmanualen for Webastoen du har i bilen din, kjekt å ha http://www.jpcdirect.com/wp-content/uploads/2010/05/Thermo-Top-E.C-Workshop-Manual.pdf Du kan prøve en tvangsstart ved sikringsprosedyren, HVIS alt er ok med enheten. Du skal høre en summelyd ifra innsugsviften mens den prøver å starte så det er rart du ikke hører noenting. Mulig er det sikringen siden du verken får kontakt eller ster via menyen i bilen. Du finner enheten på høyre side, forsåvidt lett å komme til. Av med fanger, av med kjølerøret til dynamoen og vips. Du kan prøve å gå inn via hjulbuen men det har ikke jeg prøvd så jeg kan ikke si noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 24, 2013 Fikk et lite minutt til å sjekke over litt ting, så jeg gjøv løs på sikringene, og det var riktig det. Sikring nummer 10 på gul rad (20A) var gåen. Satte i ny sikring, så fikk jeg umiddelbart kontakt med 18 Aux Heater og der fant jeg to feilkoder. Lagret og slettet dem, prøvde å starte Webastoen og da kom det en ny feilkode. Address 18: Aux. Heat Labels: Redir Fail! Part No: 4D0 265 105 G Component: Standheizung Benzin D49ˆ Coding: 00011 Shop #: WSC 02314 VCID: 224B1D3CAEFFAB0EA27-4B98 1 Fault Found: 01414 - Combustion-Air Blower (V6) 30-00 - Open or Short to Plus Første gangen var det bare en feilkode i tillegg om at den hadde skrudd seg av pga for lav batterispenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 24, 2013 Spennende. Du må visst foran en tur.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...