#1 Skrevet Oktober 1, 2013 (endret) Hei.. Min 1998 audi a6 avant tar inn vann.. Det kommer ikke noe om bilen står ute i regn, eller når jeg kjører i regnvær.. Men spyler jeg med hageslange eller høytrykk på frontruta slik det renner nedover, kommer det vann inn i dørken på førersiden bak pedalene.. Nå i sommer har det ikke vært et problem da jeg kun håndvasker bilen, men nå når vinteren kommer blir jeg selvsagt nødt til å ta en maskinvask i ny og ne, og da kommer jeg til å bli våt på beina.. For det er ikke bare litt, det er MYE. Noen tips??? Er til STOR hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2013 Sjekk drenering i vannkasse under batteriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2013 Hadde det samme problemet på gammel bilen. Det er garantert dreneringen som Tore beskriver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2013 Hadde det samme problemet på gammel bilen. Det er garantert dreneringen som Tore beskriver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2013 Jeg hadde problem på passasjer siden.d et var tett airconditiondrenering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2013 Jeg hadde problem på passasjer siden.d et var tett airconditiondrenering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 3, 2013 Sjekk drenering i vannkasse under batteriet. Klassiker på maaange Audi-modeller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 3, 2013 Sjekk drenering i vannkasse under batteriet. Klassiker på maaange Audi-modeller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 3, 2013 Takker for svar! Skal sjekke om det er vannkassa under batteriet i løpet av helga:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 3, 2013 Takker for svar! Skal sjekke om det er vannkassa under batteriet i løpet av helga:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 7, 2013 Det var ikke drenering i vannkasse under batteriet.. Andre tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 7, 2013 Sitter en drenering under bremsekraftforsterkeren og, hvertfall på b5 evt så hender det at det renner ned langs med wieren til panser åpneren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 8, 2013 På min a6 samlet det seg vann ved boksen til motorstyringen. Spylte bort all dritt bak boksen og da rant vannet videre ned til dreneringshullet. Hvis vannet samler seg der kan det jo komme inn ved vaier til panser som nevnt over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 9, 2013 "Feilsøkte" med en brusflaske, det viser seg at det kommer inn når i bilen når det kommer vann ved boksen til motorstyringa, altså helt ut på sia.. Har en kompis som har sett under der en gang før for ikke så lenge siden, men får vell ta en ny titt å se om jeg finner ut av det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 15, 2013 Vanlig problem med vann som kommer inn ved pakning under motorstyring boks. Det kommer typisk løv og dritt ved blå pil og da får en vann som ligger og presser mot pakking rundt hull (oransje markert felt) som går til kupe der hvor ledningene går. Fant selv ut av dette etter lang tid med uforklarlige feilkoder på motorstyring samt bilen gikk i safe mode. Det drypte kun litt vann av og til som gjorde at det ble irr og kortslutting i flere av kontaktene som ligger under dette hullet i bilen og typisk etter regnvær og bilvask Jeg tok løs boksen, bort med all dritt, reingjorde pakning og la tilbake med en runde tetningsmasse og det har vært tett i 3 år med drittvær og bilvask. Viktig å ta en rengjøring like ved hjørnet på boksen så det ikke samler seg vann bak som stiger over metallkanten på innsiden ved hullet/pakningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 4, 2013 (endret) Tok rengjøring rundt motorstyringsboksen, lagt på tetningsmasse og satte fra meg bilen i garasjen i en uke med en 5kW vifte i. (Sikkert nok ikke nødvendig å ha den stående så lenge, men hadde en annen bil å bruke.) Det er nå 100% tett og tørt! Takk for tips Bjørn Lydvo! Slik som Kristian Mørch skriver lenger oppe, så hadde det nok sikkert vært nok å gjort rent rundt boksen, jeg fjerna veldig mye dritt der. Jeg har sann memory på førersete og utvendige speil m/nøkkelkontroll på denne, den har vært helt på tryne avogtil.. + sentrallåsen noen ganger.. Dette er nå helt borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...