#1 Skrevet Oktober 2, 2013 Hei! Muttern på rs2 turboen datt av og ble knust inn i turboen i går, mesteparten av bitene av den lå i ic, og små spon i trykkslanger! Motor gikk fint etterpå uten noe ulyd! Spørsmålet er det, skal eg ta av toppen og sjekke ventiler og stempel eller renske og vaske alt godt og ta en magnet ned i syl og lete etter biter? Mvh Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2013 -ta av innsug, gjør alt reint. -ta komp test -forsikre deg om at du har fått ut alt før montasje jeg ville ikke startet den opp igjen tilfelle det ligger noe i innsuget/porter før du veit det er reint! hvis kompen er bra ville jeg satset på at du slapp med skrekken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2013 Hjelper ikke med magnet da kompressorhjulbitene er av aluminium... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2013 Hjelper ikke med magnet da kompressorhjulbitene er av aluminium... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2013 Dette burde ikke være noe problem. Litt avhengig av intercooler så vil mesteparten stoppe der. Har du funnet spon etter ic bør du ta av gasspjeld og se om du finner noe i innsug. Er det ikke noe der ville ikke jeg hatt noen betenkligheter med å kjøre videre uten å ta av topp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2013 Dette burde ikke være noe problem. Litt avhengig av intercooler så vil mesteparten stoppe der. Har du funnet spon etter ic bør du ta av gasspjeld og se om du finner noe i innsug. Er det ikke noe der ville ikke jeg hatt noen betenkligheter med å kjøre videre uten å ta av topp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2013 Wagner intercooler kit! Fleste bitene lå i den! Motor gikk fint og 0 ulyder da turboen var ferdig så jeg tror det skal gå fint, har spurt en del andre som og sier jeg ikke skal ta av toppen! MEN så er det jo surt om det da skulle være noe der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 2, 2013 Wagner intercooler kit! Fleste bitene lå i den! Motor gikk fint og 0 ulyder da turboen var ferdig så jeg tror det skal gå fint, har spurt en del andre som og sier jeg ikke skal ta av toppen! MEN så er det jo surt om det da skulle være noe der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 2, 2013 Har noen kamerater som mener de hører et metalspon ligge på toppen av stempelt da jeg drar rundt veiva for og sjekke! Burde ikke det da ha vært en jevlig lyd da bilen går på tomgang ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 2, 2013 Har noen kamerater som mener de hører et metalspon ligge på toppen av stempelt da jeg drar rundt veiva for og sjekke! Burde ikke det da ha vært en jevlig lyd da bilen går på tomgang ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 2, 2013 Kjøp/lån et endoskop og kikk nedi plugghullet, er bare etpar hundrelapper for en som kobles til USB.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 2, 2013 Kjøp/lån et endoskop og kikk nedi plugghullet, er bare etpar hundrelapper for en som kobles til USB.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 2, 2013 Lån deg et inspeksjonskamera og kjør ned i plugghullet + dysehullet hvis det er plass. Da forsikrer du deg om at det ikke ligger noe nedi sylindrene eller noe som ligger og gnager ved ventilstyringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 2, 2013 Lån deg et inspeksjonskamera og kjør ned i plugghullet + dysehullet hvis det er plass. Da forsikrer du deg om at det ikke ligger noe nedi sylindrene eller noe som ligger og gnager ved ventilstyringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...