Bør toppen dmonteres etter turbohavari S2?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Muttern på rs2 turboen datt av og ble knust inn i turboen i går, mesteparten av bitene av den lå i ic, og små spon i trykkslanger! Motor gikk fint etterpå uten noe ulyd!

Spørsmålet er det, skal eg ta av toppen og sjekke ventiler og stempel eller renske og vaske alt godt og ta en magnet ned i syl og lete etter biter?

 

Mvh Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-ta av innsug, gjør alt reint.

-ta komp test

-forsikre deg om at du har fått ut alt før montasje

 

jeg ville ikke startet den opp igjen tilfelle det ligger noe i innsuget/porter før du veit det er reint!

hvis kompen er bra ville jeg satset på at du slapp med skrekken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke med magnet da kompressorhjulbitene er av aluminium...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke med magnet da kompressorhjulbitene er av aluminium...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette burde ikke være noe problem. Litt avhengig av intercooler så vil mesteparten stoppe der. Har du funnet spon etter ic bør du ta av gasspjeld og se om du finner noe i innsug. Er det ikke noe der ville ikke jeg hatt noen betenkligheter med å kjøre videre uten å ta av topp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette burde ikke være noe problem. Litt avhengig av intercooler så vil mesteparten stoppe der. Har du funnet spon etter ic bør du ta av gasspjeld og se om du finner noe i innsug. Er det ikke noe der ville ikke jeg hatt noen betenkligheter med å kjøre videre uten å ta av topp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wagner intercooler kit! Fleste bitene lå i den! Motor gikk fint og 0 ulyder da turboen var ferdig så jeg tror det skal gå fint, har spurt en del andre som og sier jeg ikke skal ta av toppen! MEN så er det jo surt om det da skulle være noe der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wagner intercooler kit! Fleste bitene lå i den! Motor gikk fint og 0 ulyder da turboen var ferdig så jeg tror det skal gå fint, har spurt en del andre som og sier jeg ikke skal ta av toppen! MEN så er det jo surt om det da skulle være noe der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen kamerater som mener de hører et metalspon ligge på toppen av stempelt da jeg drar rundt veiva for og sjekke! Burde ikke det da ha vært en jevlig lyd da bilen går på tomgang ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen kamerater som mener de hører et metalspon ligge på toppen av stempelt da jeg drar rundt veiva for og sjekke! Burde ikke det da ha vært en jevlig lyd da bilen går på tomgang ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp/lån et endoskop og kikk nedi plugghullet, er bare etpar hundrelapper for en som kobles til USB..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp/lån et endoskop og kikk nedi plugghullet, er bare etpar hundrelapper for en som kobles til USB..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lån deg et inspeksjonskamera og kjør ned i plugghullet + dysehullet hvis det er plass. Da forsikrer du deg om at det ikke ligger noe nedi sylindrene eller noe som ligger og gnager ved ventilstyringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lån deg et inspeksjonskamera og kjør ned i plugghullet + dysehullet hvis det er plass. Da forsikrer du deg om at det ikke ligger noe nedi sylindrene eller noe som ligger og gnager ved ventilstyringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.