20VT motor i 1985 GTE Quattro (de evige girkasse på motor spm.)

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter mye søking at ALLE sier at ved å sette femmermotor i bil som originalt har 4syl motor så MÅ girkassa byttes..

Hva er det som ikke passer sammen? noen må jo vite hva som butter/ikke passer sammen..

 

Min plan:

Montere femmermotoren på originalkassa

- Lage hull i kassa til hallgiver som sitter skrudd på motorblokka og stikker inn i motor/girkasse

- Montere 7A eller 3B svinghjul (de har triggerpinner)

- Maskinere svinghjul for å få på en 3B/AAN tykkplate og sinterlamell (bare borre hull så den kan skrues på)

- Lage motorfester til 5 syl motor ut fra traversen fremme

- Kjøre Autronic SM4 og bruke original kamsensor foran på AAN motoren

 

Er dette umulig siden alle sier det ikke går?

 

Motormessig blir dette kun en 300hk motor med originalturbo og 1,3-1,4bar trykk på besnin, den superkorte utvekslinga i originalkassa og bakdiff gjør at selv med usle 300hk så vil den gå ganske bra (om det er mulig å montere dette sammen da :) )

 

Innspill mottas med takk!

 

LP

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser etter mye søking at ALLE sier at ved å sette femmermotor i bil som originalt har 4syl motor så MÅ girkassa byttes..

Hva er det som ikke passer sammen? noen må jo vite hva som butter/ikke passer sammen..

 

Min plan:

Montere femmermotoren på originalkassa

- Lage hull i kassa til hallgiver som sitter skrudd på motorblokka og stikker inn i motor/girkasse

- Montere 7A eller 3B svinghjul (de har triggerpinner)

- Maskinere svinghjul for å få på en 3B/AAN tykkplate og sinterlamell (bare borre hull så den kan skrues på)

- Lage motorfester til 5 syl motor ut fra traversen fremme

- Kjøre Autronic SM4 og bruke original kamsensor foran på AAN motoren

 

Er dette umulig siden alle sier det ikke går?

 

Motormessig blir dette kun en 300hk motor med originalturbo og 1,3-1,4bar trykk på besnin, den superkorte utvekslinga i originalkassa og bakdiff gjør at selv med usle 300hk så vil den gå ganske bra (om det er mulig å montere dette sammen da :) )

 

Innspill mottas med takk!

 

LP

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som ikke passer sammen?

LP

 

erhm... forskjellig boltmønster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som ikke passer sammen?

LP

 

erhm... forskjellig boltmønster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

erhm... forskjellig boltmønster?

 

Mulig det, jeg veit ikke.. men trodde jo at 4 syl audimotor hadde samme boltmønster som 5 syl motor.. time will show..

Er du sikker på dette eller et forslag? så det var et spørsmålstegn bak der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

erhm... forskjellig boltmønster?

 

Mulig det, jeg veit ikke.. men trodde jo at 4 syl audimotor hadde samme boltmønster som 5 syl motor.. time will show..

Er du sikker på dette eller et forslag? så det var et spørsmålstegn bak der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vertfall montert en 5 syl. (AAR)

I en audi 100 som orginalt hadde 4 syl. Motor.

Bytta ikke girkasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vertfall montert en 5 syl. (AAR)

I en audi 100 som orginalt hadde 4 syl. Motor.

Bytta ikke girkasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg tatt av motoren og sett, starteren har forskjellig posisjon i 5 syl blokka til AAN/3B/ABY/ADU/7A

På kassa som sitter i bilen er starteren noe høyere opp ser det ut til, og originalkassa har veldig tynn inngående aksel (liten splines)

Alle boltene vil ikke passe heller så JA det er forskjellig boltmønster på denne 80 GTE kassa kontra de overnevnte 5 syl motorene

 

Da setter jeg i ei 01E kasse og håper medbringerne til drivakslene kan brukes fra originalkassa over i 01E kassa, bytter og bakdiff til 4,11 utveksling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg tatt av motoren og sett, starteren har forskjellig posisjon i 5 syl blokka til AAN/3B/ABY/ADU/7A

På kassa som sitter i bilen er starteren noe høyere opp ser det ut til, og originalkassa har veldig tynn inngående aksel (liten splines)

Alle boltene vil ikke passe heller så JA det er forskjellig boltmønster på denne 80 GTE kassa kontra de overnevnte 5 syl motorene

 

Da setter jeg i ei 01E kasse og håper medbringerne til drivakslene kan brukes fra originalkassa over i 01E kassa, bytter og bakdiff til 4,11 utveksling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.