#1 Skrevet Oktober 4, 2013 Hei, har skaffet meg en reservebil som har lekk tannstang. Nå viser det seg at å skaffe denne brukt er noe vanskelig/umulig. Jeg tenker å bruke bilen i mellomtiden, men den lekker såpass med servoolje at det er vel ikke å anbefale. Jeg vil forsøke å ta ut sikringen og ha muskelservo, og regner med at lekkasjen da stopper opp siden trykket forsvinner. Med unntak av den vil være svært tung på rattet, er det noe annet som tilsier at dette ikke er å anbefale? Bilen har ikke EPS, så noe rattindikasjon skal den ikke være avhengig av. Er det noen som har prøvd selv å bytte pakninger på en tannstang med servo før ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 4, 2013 Hei, har skaffet meg en reservebil som har lekk tannstang. Nå viser det seg at å skaffe denne brukt er noe vanskelig/umulig. Jeg tenker å bruke bilen i mellomtiden, men den lekker såpass med servoolje at det er vel ikke å anbefale. Jeg vil forsøke å ta ut sikringen og ha muskelservo, og regner med at lekkasjen da stopper opp siden trykket forsvinner. Med unntak av den vil være svært tung på rattet, er det noe annet som tilsier at dette ikke er å anbefale? Bilen har ikke EPS, så noe rattindikasjon skal den ikke være avhengig av. Er det noen som har prøvd selv å bytte pakninger på en tannstang med servo før ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 4, 2013 alt går. men kan bli slitsomt når systemet er tomt for olje. kan blir litt trått og ratte da om dette også er EL servo så blir den helt sjuk tung (fiat scudo'n min blei nesten ukjørbar uten at EL-servo'n var i orden) bytte pakninger og slik burde gå ann det. men er en del knot og pelle i fra hverandre tannstanga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 4, 2013 alt går. men kan bli slitsomt når systemet er tomt for olje. kan blir litt trått og ratte da om dette også er EL servo så blir den helt sjuk tung (fiat scudo'n min blei nesten ukjørbar uten at EL-servo'n var i orden) bytte pakninger og slik burde gå ann det. men er en del knot og pelle i fra hverandre tannstanga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2013 Klarer å etterfylle når servoen er bruk også, så var tanken at kuttet man ut servopumpen så vil trykket forsvinne og lekasjen reduseres. Elektrisk servo er det, men den sitter på servopumpen og ikke på rattstammen. Da er det vel to forskjellige ting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 4, 2013 Klarer å etterfylle når servoen er bruk også, så var tanken at kuttet man ut servopumpen så vil trykket forsvinne og lekasjen reduseres. Elektrisk servo er det, men den sitter på servopumpen og ikke på rattstammen. Da er det vel to forskjellige ting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 4, 2013 En annen ting, jeg finner ikke sikringen for servopumpen. Nr er 9 i motorrommet i følge brukermanualen, men det skjer ingenting når jeg napper ut denne... Noen råtips annet enn å ta ut en og en?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2013 En annen ting, jeg finner ikke sikringen for servopumpen. Nr er 9 i motorrommet i følge brukermanualen, men det skjer ingenting når jeg napper ut denne... Noen råtips annet enn å ta ut en og en?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...