Anbefalte innlegg

heisann bare må få stadfestet en ting. min allroad siger etter en dag. siger mest foran men siger bak også etter enda lenger tid. er det garantert luftlekkasje??

mvh. espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann bare må få stadfestet en ting. min allroad siger etter en dag. siger mest foran men siger bak også etter enda lenger tid. er det garantert luftlekkasje??

mvh. espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan du regne med, kan muligens "kun" være en belg.

har hatt det det for ikke så lenge siden.

bruk såpevann på belgene mens de er på bilen, for å prøve å finne hvilken belg det kan være. tror ikke du trenger å gjøre som

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så den skal ikke sige overhode da altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, vanligvis ikke! du kan oppleve det feks ved tempforandring at den går ned et nivå, har jeg merket selv noen ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki for her ligger den nedpå fordekka etter noen dager:o har låst den i manuell stilling på nivå 4. skal se åssen det går over natta: rolleyes.

men et annet spm. også, måtte prøve å låse den i manuell og tilbake til auto. men den oransje lampa lyser etter jeg har ''låst'' den opp igjen. mulig jeg ikke veit hvordan man låser den opp igjen da. men trudde det bare var omvendt rekkefølge da hehe

mvh. espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå får jeg ikke vekk det oransje lyset nå da hehe. skjedde etter jeg låste den i jekkeposisjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har fått den i manuell modus, da lyser det oransje lyset. Oransje pluss begge grønne er vel jekkemodus. Ang lekkasje kan det være lurt med lekkasjespray. Forenkler søket betydelig, brukes på gassanlegg. Tess og sikkert andre har dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke vekk det oransje lyset som lyser over manuell. har prøvd flere ganger nå. kan bare sette den i jekke modus ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sank ned et nivå over natta i jekkemodus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da eg kjøpte min for et år siden, var det samme symptomer, seg over natten helt ned på ene siden foran, i mit tilfelle.

Bytta alle belgene.

Nå kan den stå i månedsvis uten å sige ned.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mener at du bytta alle belgene vel. ikke felgene:p men har lest litt at hvis det oransje lyset er på så kan det bety sensor feil. noen som kan bekrefte dette????

mvh. espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mener at du bytta alle belgene vel. ikke felgene:p men har lest litt at hvis det oransje lyset er på så kan det bety sensor feil. noen som kan bekrefte dette????

mvh. espen

Seff var det Belgene..... :-)

Kjenner ikke til hva som gjør at det oransje lyset lyser.... google ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en nødløsning hvis du er et stykke avgårde, (om du vet hvilken belg som lekker), skal vistnok være å fylle belgen med en god skvett med "lappesaker på spraybox".

kan være kinkig å få det inn i belgen kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter noe mere søking på Google fant jeg ut at jeg har misforstått hvordan man skrur av og på manuell modus. man skal bare holde heve knappe ELLER senke knappen inne i 2 sek. ikke begge to i 2 sek. da funket det med en gang=). men har nok fortsatt luftlekkasje da hehe:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå tenkt til å sette bilen i jekkemodus. så skal jeg jekke opp hvert hjørne av bilen i bærebrua, skru av hjulet og (unnskyld uttrykket) sprute på zalovann med en spruteflaske på hver luftbelg og tilhørende slanger og fittings:) så finner jeg vel muligens en lekkasje etter hvert=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg vært på gang med Zalo spruteflaske. gikk over alle belger og fant luftlekkasje på venstre belg foran. har faktisk arnott belger foran. lakk ikke i gummi eller tilkobling, men det lakk derimot fra en slags skjøt i aluminium kroppen av luftdemperen.(er arnott gen1 demper) så må nok kjøpe en demper. bytter man likt på hver aksel her eller er ikke det nødvendig???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo livstids garanti på Arnit sine belger, eg ville sendt dem noen bilder og forklart problemt.

Så kan det jo hende Du får en ny belg.

Skjøt i alu kroppen, det kan ikke være at det lekker litt mellom selve demper og belg. Der er det noen o`ringer. Som ligger mot støtdemper

huset, og den alu delen på belgen.

Fikk selv tilsendt n demper fra Arnot, da eg nevnte noe problem med litt lyder etter å ha byttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står på arnott sine sider at livstidsgaranti kun gjelder i statene ikke utenfor statene, da er det 2 år garanti:confused

aner ikke hvor gamle de som sitter på bilen min er heller:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rettelse: kopierte det som står på arnott sine sider.

Warranty Information: Arnott offers a Limited Lifetime Warranty for North American customers. Orders outside of North America come with a Two Year Warranty.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står arnott på mine belger foran men ligner faktisk ikke helt på den som arnott har på sine sider? men som sagt så er jeg ikke sikker på hvor gamle disse er da. kjøpte bilen for under en måned siden:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke lest godt nok eg da ... ja ja :-)

Man kan jo prøve alikavel da..... forrige eier vet vel mere ?

Er forsåvidt en enkel sak å plukke dette fra hverandre da. Og sjekke nærmere. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sendt en meld til forrige eier for å spørre om eventuelle underlag på deler=) skal sjekke ut lekkasjen nærmere trudde ikke det skjøten mellom luftbelg og demper. men må se etter igjen:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.