Audi A4 1,8tq AEB motor 1996mod nykker (fusker) ved pådrag!

Anbefalte innlegg

Hei. Har en chipa/mappa Audi A4 1,8TQ som fusker (nykker) fra halvt pådrag til fult pådrag. Jo varmere motoren blir jo mere nykker den.

Og den bruker mye drivstoff.

Er bytter plugger, coiler, lmm (uorginal), bensinfilter, bensingalleri med bensinregulator. Ikke blitt bedre.

Tatt diagnose med WOW ingen feil å finne.

Nå begynner jeg å gå tom for ideer så jeg håper det er noen her som kan hjelpe meg her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coilene går rett på pluggene å har byttet alle :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor har du satt på uoriginal LMM? har du prøvd å trekke ut kontakten og sett om det ernoe forskjell da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var forrige eier sopm hadde satt på en uorginal en for dein var mye billigere. Ja har prøvd å da går den veldig mye dårligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanntemperatur sensor? Logget lmm og div andre verdier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å logg verdier på lmm bed fullt pådrag, så poster du resultatet her.

Eventuelt vacuum lekkasje? Kan trykkteste og se om du hører noe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt så den kommer på mandag :) var å så på hiddenlisten men husker ikke hva verdiene var. hvor kan jeg finne ut va de skal være ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å logg verdier på lmm bed fullt pådrag, så poster du resultatet her.

Eventuelt vacuum lekkasje? Kan trykkteste og se om du hører noe :)

 

Jeg skal prøve det. har ikke tatt vakum lekasje test men det skal jeg gjøre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lmm selv om den er byttet før, har opplevd tidligere at uoriginal lmm ikke hjalp. Men når jeg satt inn en original løste alt seg. Og den fusket ved gasspådrag og hostet innimellom på tomgang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden lambdasonden ble byttet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder en knapp på lambdasonde eller G28-sensoren som sitter i motorblokka ved veiva, rett ved oljefilteret. Opplevde selv at det ikke kom opp noen feilmelding før jeg tok en diagnose for tredje gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på g28, det er jo veiv speed sensor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på g28, det er jo veiv speed sensor?

 

Jepp, er det. Hadde lignende feil på audien min. Gikk dårlig, nykket med 1 sekunds intervaller, brukte mye bensin. Kan forsåvidt være vanntemp-sensoren som sitter bakom blokka, som en annen her har påpekt. Kan vel egentlig være mye rart.

 

Bør vel starte med det enkleste og billigste, sjekke for lekkasjer, osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helde ein knapp på lekkasje, kan vere pakning frå innsug til motor, den er eit helvette og finne, men då får den samme diagnose, og ingen feilkode, men ville trykktesta trykk gata først, enkel og gratis, og så raskt kjenne over over boltane til innsugsmanifoil, har våre ute for at dei ikkje har vert tighta hardt nok om det har vert av før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste. Start med måling av lmm i vagcom, eventuel bare bytt til en orginal en med en gang ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lmm selv om den er byttet før, har opplevd tidligere at uoriginal lmm ikke hjalp. Men når jeg satt inn en original løste alt seg. Og den fusket ved gasspådrag og hostet innimellom på tomgang

 

Takk :) skal prøve å se om jeg finner noen med samme lmm for å prøve :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden lambdasonden ble byttet?

 

Den ble byttet for ca 2 måneder siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet tempføleren men det ble ikke noe forskjel.

Målte bensintrykket å det var 3bar på tomgan, å 4,5 på fult pådrag og 3-4tusen omdr.

prøvde å kjøre uten lmm kontakten på å da nykket den ikke men gikk litt dårligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da holder jeg fortsatt på at det er lmm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.