#1 Skrevet Oktober 6, 2013 Skal bytte toppakning på en Golf 3 GTI 8v. Går det an å ta "snarveien" og ta av toppen uten å løsne innsuget eller eksosmanifolden på denne motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2013 Treng ikke og løsne innsuget nei, men du må ta fremre eksosrør. Er vel 4-6 skruer (som ikke bør ryke av..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2013 Treng ikke og løsne innsuget nei, men du må ta fremre eksosrør. Er vel 4-6 skruer (som ikke bør ryke av..) Takk for svar. Fremre eksosrør: tenker du da på manifolden, eller hele biten inkl. downpipe? Har ikke sjekket, men om det er noenlunde likt som på mk2 GTI 8v, så sitter eksosmanifolden fast i downpipe med to C-klemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2013 Takk for svar. Fremre eksosrør: tenker du da på manifolden, eller hele biten inkl. downpipe? Har ikke sjekket, men om det er noenlunde likt som på mk2 GTI 8v, så sitter eksosmanifolden fast i downpipe med to C-klemmer. Er ikke C klemmer på 2.0 liter'n mener jeg og huske, enten 4 eller 6 muttere fra manifold til downpipe. Disse du må ta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2013 Er ikke C klemmer på 2.0 liter'n mener jeg og huske, enten 4 eller 6 muttere fra manifold til downpipe. Disse du må ta Takk for svar, da drister jeg meg til å la innsug og eksosmanifold sitte, mens jeg løsner disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 15, 2013 De 6 boltene som holder manifolden fast i resten av downpipen har selvfølgelig rustet skikkelig fast. Går det an å løsne downpipen ved katalysatoren og dra hele toppen med innsug + downpipe ut fra oversiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 15, 2013 De 6 boltene som holder manifolden fast i resten av downpipen har selvfølgelig rustet skikkelig fast.Går det an å løsne downpipen ved katalysatoren og dra hele toppen med innsug + downpipe ut fra oversiden? Ja, det mener jeg å huske at jeg har gjort selv på en mk3 GTI. Av akkurat samme årsak, mutterne hadde rustet fast. Men da var innsuget tatt av. Er ikke mange skruene, og tar ikke lange tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 15, 2013 Okei, får se hva jeg får til. Den ene skruen på innsuget er i ferd med å bli slitt i stykker, så derfor vurderer jeg å bare ta toppen med "alt" sittende på Da kan jeg heller løsne og bytte div bolter når jeg har hele greia ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 15, 2013 Innsuget kan fint sitte på når du tar av toppen, samme med eksosmanifolden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 16, 2013 Innsuget kan fint sitte på når du tar av toppen, samme med eksosmanifolden. Det er planen, i tillegg til å la fremre eksos helt ned til kat. sitte på. Får heller løsne og bytte diverse dårlige bolter når jeg har alt ute! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...