DIY bremselufterverktøy som fungerer

Anbefalte innlegg

Har slitt med lufting av bremser flere ganger, selv om man er to er det ikke bestandig like lett.

Vakumkanne fra biltema er jo $$$, og det andre lufteverktøyet dem har er bare dritt.

Du trenger 1 stump 5mm id slange, eller plastrør. (jeg tok fra en vindusspyler slange)

1 stk enveisventil, sitter på vindusvaskerslanger rett før dysa

5cm bremserør med 1 nippel

så er det bare å montere som på bildet.

DSC01383.jpg

Ta bare ut hele luftenippelen og monter dette, en kan ha en slangeklemmer tang på bremseslangen så blir det null søl.

Du ka ha på slange-tanga mens du monterer tilbake luftenippelen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker slangene fra biltema selv, laga hull i korken på en colaflaske som den er tredd nedi.

Trekk den helt til bunnen så kan man åpne nippelen helt opp. Pump 3-4 ganger så har man vannlås å får bytta all veska på få tråkk, og kan gjøres alene.

Sliter man med å få kasta det kan man bare flytte over korken til ny flaske å lukke den flaska man har fylt opp for å ta med å kaste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker slangene fra biltema selv, laga hull i korken på en colaflaske som den er tredd nedi.

Trekk den helt til bunnen så kan man åpne nippelen helt opp. Pump 3-4 ganger så har man vannlås å får bytta all veska på få tråkk, og kan gjøres alene.

Sliter man med å få kasta det kan man bare flytte over korken til ny flaske å lukke den flaska man har fylt opp for å ta med å kaste.

Jo, jeg har brukt den teknikken jeg og, :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig enkel løsning du beskriver som jeg benyttet i mange år inntil jeg kjøpte meg et lokk med slange til å skru på beholderen istedet for det orginale. Slangen kopler du til dekket (eller reservedekket) og vips så er det bare å sitte å vente på klar væske etter at nippelen er åpnet. Får alltid hard og fin pedal etterpå noe jeg ikke alltid fikk med med ovennevnte løsning. Bare pass på å følge med nivået i bremsebeholderen, her går det unna :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVor kjøpte Du det lokket ? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilextra har det vertfall.. ein hundrelapp eller so kostar det. Eg har brukt det med sukess MANGE ganga!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lagde også til et lokk. Fant et gammelt lokk, tror det var fra en Golf 2. Lagde til slik at jeg kan koble til trykkluft, selvfølgelig med justering på trykket. Tror det funker dårlig med 8 bar rett i beholderen. Funker det også, men kunne tenkt meg noe ordentlig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVor kjøpte Du det lokket ? :-)

Mekonomen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har laget meg en beholder som jeg fyller bremsevæske i og deretter får satt trykk på med luft:) Påfyllingslokk på toppen, luft inn på toppen og bremsevæske ut i bunn via en slange som går til et lokk som passer på beholderen. Funker fint! Slipper problemet med at beholderen kan bli tom. Må suge av litt ifra beholderen når man er ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.