#1 Skrevet Oktober 7, 2013 Skal montere grenrør på min s2 3b nå, og ser at det enten er knekt eller mangler værtfall 2 pinnebolter på toppen min.. Tenkte uansett å bytte alle, men disse pleier vel å sitte bom-fast.. Noen tips å triks til å få dem ut?? Mvh Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2013 Kan alltid prøve det gamle trikset med 2 muttere klemt intil værandre så vri den innerste utover. Funka for meg værtfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2013 Varm godt!! De som er knekt kan du sveise fast en mutter til, da løsner de gjerne. (selv om det finnes de gangen det også går dritt.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2013 Greit med varme ja, da det er eksos bolter:p men med tanke på at det er Alu topp, er det noen fare for å bruke for MYE varme?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2013 Kan også se ut til at de som er knekt er knekt så langt inn at de ikke stikker ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2013 jeg hadde set samme problemet på audi s6 min når jeg skulle bytte eksosmanifold også, jeg borra opp og satt in løsgjenger jeg, det ser ut som det fungere, har ikke kjørt bilen så mye enda så veit ikke om det blei kjempe bra men, sikkert noen andre som har gjordt dette som veit om det fungere sikkelig =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 7, 2013 Måtte du av med toppen da? Hadde håpet å slippe det:-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 8, 2013 nei hadde ikke av toppen, sikkelig dritt jobb.. mine var knekt litt under overflaten, så det jeg gjorde var å lage et merke med en dor eller noe og bruke et lite bor å begynne å borre forsiktig, lurt å ta ut en av pinne boltene sånn at du veit hvor langt du kan borre, surt å borre for langt men vær forsiktig, når man skal prøve å borre bort pinnebolten, så kan veggen rundt som er aluminum gi etter og du begynner å borre inn i aluminuem. ellers så fungerte det bra for meg tror jeg bilen går, og jeg kjente ikke noe lekasje av eksos etter jeg starta den. jeg kjøpte løsgjenger på svedol, de hadde en grei pris i forhold til wurth tror biltema har også men veit ikke åssen dem fungere =) håper dette hjelper ^^ også får du ha lykke til Kanskje ta et par bilder av den knekte pinnebolten, kanskje noen ser noe annet du kan gjøre =) (et bilde forklare 1000 ting veit du^^ ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2013 Har du MIG/MAG sveis tilgjengelig, kan du legg epå perler på enden av bolten, den vil ikke feste seg merkbart til aluen. Når det stikker ut en tupp, er gjerne gjengene såpass løse at du kan bruke en tang, evt. sveis på en mutter på 'stubben'. Var en annen her som ikke fikk dette til å funke for seg, men er gjerne suksess. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...