For kort fjæringsvei bak golf 1cab. Ikkje godkjent hos svv

Anbefalte innlegg

Kjøpte ein golf 1 cab og skulle godkjenne den hjå svv. Men... det var visst ikkje noko fjæringsvei bak i det heile tatt.

Løfta en bilen kom hjulet etter med ein gang.

Har sett litt på detta no og settet var skrudd så høgt som det går bak, nesten. skrudd det litt ned og fjæringsvei har blitt litt lenger.

Har også løsna boltane til foringa i bakstillinga i tilfelle det var spenn i den, mulig eg fekk 1mm eller 2.

Lure på kva som er kravet til fjæringsvei?? No har eg det slik at jekkar eg opp bilen 2-3cm så kjem hjulet. Er det fortsatt for lite kanskje??

kva kan eg gjere for å forbedre dette? Og JA, senkesette høyrer til golf1 cab (i følge TUV)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge alle mål er innenfor tuv så er det godkjent. Helt vanlig at det er lite fjærvei på mk1 med billig stiv justerbart. På min med vmaxx så var dekka fra bakken med et pump å jekken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er samme på min Derby, to pump på jekken løfter bakhjulet, tre løfter også forhjulet.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er nok berre slik det er, men faen eg slite jo med å få det godkjent. dei var jo tre kara på kontrollen og alle var einig om at detta var livsfarlig.

Har fått mangellapp på det og skal inn til etterkontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er nok berre slik det er, men faen eg slite jo med å få det godkjent. dei var jo tre kara på kontrollen og alle var einig om at detta var livsfarlig.

Har fått mangellapp på det og skal inn til etterkontroll.

Så lenge Tüv dokumentene som fulgte demperne er fulgt i henhold til hvordan den skal justeres så skal de ikke kunne si noe på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.